فصل صید در گیلان تا پایان فروردین ماه تمدید شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مسعود نیکپور روز یک شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : از ۲۰ مهرماه ۱۴۰۰ تا پایان دهه دوم فروردین ماه سال جاری هزار و ۵۷۹ تن انواع ماهیان استخوانی در سواحل گیلان از آستارا تا چابکسر صید شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد کاهش داشت.

وی ارزش فروش ناخالص این مقدار صید را هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: اغلب سبد صید صیادان پره شامل  ۲ گونه ماهی سفید ۸۸۱ تن (۵۶ درصد) ، ۶۵۰ تن ماهی کفال( ۴۱ درصد) و ۴۸ تن( سه درصد ) سایر آبزیان دریای خزر بوده است.

گیلان از کانون های صیادی در شمال کشور است و چهار هزار صیاد در قالب ۴۷ شرکت تعاونی پره از ۲۰ مهر تا ۲۰ فروردین ماه سال بعد در ۳۰۰ کیلومتر آب های ساحلی استان به صید ماهی می پردازند.

روش صید پره، شیوه ای است که در آن تور آماده به کمک یک کرجی بصورت نیم دایره در فاصله مشخصی از ساحل تا عمق ۱۴ متری دریا پهن می شود.

تور مورد استفاده از ۱۱ تکه پره با اندازه های مختلف به هم دوخته شده، تشکیل شده و کشش و جمع کردن تور در گذشته توسط نیروی انسانی و در حال حاضر با استفاده از نیروی تراکتور انجام می شود.

فعالیت صیادی ۴۷ شرکت صیادی پره استان گیلان از ۲۰ مهرماه ۱۴۰۰ آغاز شدو تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آمادگی سازمان بنادر برای پشتیبانی تردد دریایی مسافران جام جهانی

ی فروردین 21 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای پشتیبانی و تسهیل تردد دریایی بخشی از هواداران تیم‌ها در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر، امکانات و ظرفیت‌های خوبی در سه استان هرمزگان، بوشهر و خوزستان فراهم شده است. به گزارش مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر […]

همچنین بخوانید: