اختصاص 6000 میلیارد تومان اعتبار برای برق روستایی و توسعه انرژی‌های تجدید‌پذیر

زمان مطالعه: 1 دقیقه

قانون بودجه سال 1401 اعتبار 6000 میلیارد تومانی را برای توسعه و نگهداری شبکه برق روستایی و توسعه انرژی‌های تجدید‌پذیر و پاک پیش‌بینی کرده است.

به گزارش «مرین‌پرس» بر اساس ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق کشور، دولت موظف شده است برای تأمین بخشی از منابع لازم جهت اجرای طرح‌های توسعه و نگهداری شبکه‌های روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک، عوارض مصرف هر کیلووات ساعت برق را در بودجه سالانه پیش‌بینی کند.

بر این اساس، در بند ج تبصره 6 قانون بودجه 1401 آمده است: عوارض موضوع ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب 1394/8/10 به میزان 10 درصد مبلغ برق مصرفی در سقف 60 هزار میلیارد ریال تعیین می‌شود. مشترکان برق روستایی و عشایری مجاز و برق چاه‌های کشاورزی مجاز از شمول حکم این بند معاف می‌باشند.

بر اساس گزارش وزارت نیرو، از منابع حاصل 35 درصد به حساب شرکت توانیر نزد خزانه‌داری کل کشور برای حمایت از توسعه و نگهداری شبکه‌های برق روستایی و تقویت پدافند غیرعامل و بهبود مقاومت زیرساخت‌های مخابراتی صنعت برق و 65 درصد مابقی به حساب سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌گردد تا پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه‌و‌بودجه کشور به صورت کامل برای تولید برق تجدیدپذیر و پاک و توسعه فناوری‌های تجدیدپذیر با اولویت روستایی و عشایری، خانوارهای کم‌درآمد تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام (ره) و سازمان بهزیستی و تکمیل و بهره‌برداری نیروگاه‌های بادی میل نادر استان سیستان و بلوچستان صرف شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خزر در بن بست سفره خالی صید

ی فروردین 21 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش ایرنا ، فصل صید ماهیان استخوانی از ۲۰ مهرماه سال گذشته در سواحل گیلان آغاز شد و امید آن می رفت که صیادان گیلانی بر سفره های خود رونق را تجربه کنند اما همچون چند سال گذشته صید در گیلان روندی نزولی طی کرد […]
خزر در بن بست سفره خالی صید

همچنین بخوانید: