وعده اتصال بندر انزلی به ریل سراسری چه زمانی محقق می شود؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از بندر انزلی، رونق تجاری در در دریای خزر را در دستور کار جدی این سازمان عنوان کرد و گفت: در همین راستا، به دنبال ارتقا و تجهیز ناوگان کانتینری و رو-رو در این مجتمع بندری هستیم.
به گزارش تین نیوز، علی اکبر صفایی هفتم بهمن ماه سال 1400، در جریان بازدید از توانمندی‌ها و زیرساخت‌های مجتمع بندری انزلی در جمع خبرنگاران، یکی از برنامه های مهم دولت و رئیس جمهور را تقویت ارتباطات با کشورهای حاشیه دریای خزر دانست.

وی با تاکید بر اینکه باید استفاده بهینه تری از بنادر صورت گیرد، افزود: در تلاش هستیم با برنامه ریزی و ایجاد ظرفیت های تجاری، شاهد افزایش و رونق تبادلات تجاری را در بنادر کشور باشیم.

بیشتر بخوانید:



مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به افزایش ظرفیت سیلو غلات در مجتمع بندری انزلی، خاطرنشان کرد: به منظور افزایش ظرفیت نگهداری کالاهای اساسی در بندر انزلی، ظرفیت‌ سیلوی این بندر به ۲۰۰ هزار تن خواهد رسید و بستر مناسبی برای ورود کالاهای‌اساسی از طریف مجتمع بندری انزلی از طریق شمال کشور فراهم خواهد شد. 

صفایی یکی دیگر از سیاست‌ های دولت را استفاده بیش‌تر و بهینه تر از حمل و نقل چند وجهی و بهره گیری بنادر از خطوط ریلی عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم انزلی به ریل سراسری وصل شود تا از مزیت های فراوان این بندر تاریخی و پر سابقه کشور استفاده شود.
وی تصریح کرد: افزایش ناوگان بندری و دریایی و کشتی‌ های رو‌-رو موجب می شود که شرایط مناسب برای حمل و نقل کانتینری، ترکیبی و چند وجهی در بندر انزلی شاهد باشیم.

معاون وزیر راه با اشاره به اینکه ظرفیت‌ ها و اسکله های خوبی در مجتمع بندری انزلی وجود دارد، تاکید کرد: در حوزه صادرات نیز اقدامات خوبی در مجتمع بندری انزلی انجام شده به گونه ای که در گذشته شاهد واردات آهن آلات در این بندر بودیم اما هم اکنون صادرات در این بخش صورت می گیرد و این موضوع خبر خوبی برای اقتصاد کشور است. 

صفایی افزود: تلاش می کنیم با سیاستی که در ارتباط با کشورهای همسایه داریم، تبادلات تجاری با آنها را افزایش دهیم.

 وی خاطر نشان کرد: دریای خزر بستر مناسبی برای تبادلات تجاری با کشورهای همسایه است و دولت و وزیر راه سفرهای خوبی به این کشورها داشتند که امیدواریم رونق تجاری و افزایش عملیات تخلیه و بارگیری و اشتغال در انزلی را در پی داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، نوسازی و ارتقای تجهیزات بندری و دریایی در بندرانزلی را در دستور کار عنوان کرد و اظهار داشت: در حال بررسی هستیم تا با توجه به نیاز هر بندر نوع تجهیزات را مشخص و با حمایت سازمان بنادر و بخش خصوصی، آنها را تامین کنیم.

صفایی از دیگر برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی را ارتقا و تجهیز ناوگان رو-رو در مجتمع بندری انزلی اعلام و تاکید کرد: با ورود ناوگان کانتیتری و رو-رو قطعا بستر مناسبی برای حمل کالا با کامیون و به صورت کانتینری و همچنین کانتینر یخچال دار  ایجاد می شود و شاهد رونق بیشتر تبادلات تجاری خواهیم بود.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

چگونه یک تریلر یک لندینگ کرافت را در اسکله بندرعباس به گِل نشاند

د فروردین 22 , 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه عبدالرسول دریایی روز دوشنبه در گفت وگوبا ایرنا افزود: این حادثه امروز درحالی رخ داد که ۴ تریلر دیگر حامل شن و ماسه در لندینگ کرافت متوقف شده بودند تا بار را به یکی از جزیره های استان حمل کنند اما تریلر آخری کار دست شناور […]

همچنین بخوانید: