صید ۱۶۰۰ تنی ماهیان استخوانی در گیلان/ هنوز فرصت صید داریم

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/گیلان سرپرست شیلات گیلان گفت: صیادان گیلان در فصل صید ۱۴۰۱-۱۴۰۰ موفق شدند ۱۶۰۰ تن انواع ماهی استخوانی صید کنند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد کاهش داشته است.

حمیدرضا تقی نصیری در گفت وگو با مرین‌پرس، از تمدید مجدد فصل صید از دریای خزر در گیلان خبر داد و اظهر کرد: همه ساله صید ماهیان استخوانی از دریای خزر از ۱۵ مهر آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد که امسال یکبار تا ۲۰ و اکنون تا ۲۷ فروردین تمدید شد.

وی افزود: ۴۷ شرکت صیادی پره از ۲۰ مهر تاکنون موفق شدند ۱۶۰۰ تن انواع ماهی استخوانی صید کنند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد کاهش داشته است.

سرپرست شیلات گیلان تصریح کرد: غالب سبد صید صیادان پره را دو گونه ماهی سفید و ماهی کفال تشکیل می دهد که این مقدار صید برای ماهی سفید ۵۶ درصد به مقدار ۹۰۲ تن است.

تقی نصیری، همچنین به صید ۴۰ درصدی ماهی کفال به مقدار ۶۴۷ تن اشاره کرد و گفت: چهار درصد هم مربوط به سایر آبزیان دریای خزر از جمله سیم و سوف و کپور و… بوده است.

وی ارزش فروش ناخالص این مقدار صید را ۱۹۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: صید قاچاق مهمترین علت کاهش میزان صید صیادان پره است.

انتهای پیام

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بیش از ۱۷ هزار قطعه ماهی مولد در بندرکیاشهر جمع آوری شد

د فروردین 22 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه محمود کشازرع امروز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه جمع آوری ماهیان مولد در این منطقه از پانزدهم اسفندماه سال گذشته آغاز و همچنان ادامه دارد افزود: صید این ماهیان مولد توسط ۲ شرکت صیادی و با نظارت اداره شیلات انجام می […]

همچنین بخوانید: