اتحادیه اروپا با تجدیدپذیرها به دنبال جانشینی روسیه است

زمان مطالعه: 1 دقیقه

اتحادیه اروپا می‌تواند اهداف انرژی‌های تجدیدپذیر را برای جایگزینی انرژی روسیه بازبینی کند.

به گزارش رویترز، فرانس تیمرمنز، مسئول سیاست اقلیمی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا ممکن است اهداف بلندپروازانه‌تری را برای انتقال به سوی انرژی‌های تجدیدپذیر تعیین کند زیرا به‌دنبال جایگزین کردن واردات نفت و گاز روسیه است.

۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا توافق کرده‌اند که تا سال ۲۰۳۰ میلادی در مجموع انتشار گازهای گلخانه‌ای خالص خود را نسبت به سال ۱۹۹۰، ۵۵ درصد کاهش دهند که گامی به‌سوی انتشار کربن صفر خالص تا سال ۲۰۵۰ است.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین در ماه فوریه، کمیسیون اروپا همچنین پیشنهاد کرده است که دوسوم واردات گاز روسیه را در سال جاری میلادی کاهش دهد و در حال تهیه پیش‌نویس طرح‌هایی برای حذف تدریجی آن تا سال ۲۰۲۷ است.

این کمیسیون قرار است در ماه مه طرحی برای چگونگی حذف واردات سوخت‌های فسیلی روسیه ارائه کند.

تیمرز گفت: در این زمینه قصد داریم انتقال به سوی انرژی‌های پاک را سرعت ببخشیم، بنابراین ممکن است اهداف خود را دوباره بررسی کنیم.

وی با خودداری از ارائه ارقام اهداف جدید احتمالی گفت: چنین بازنگری به‌معنای افزایش درصد استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰ است.

بر اساس برنامه‌های موجود، اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۳۰ سهم انرژی‌های تجدیدپذیر را به ۴۰ درصد از مصرف نهایی افزایش خواهد داد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حمایت از احیای کریدور شمال- جنوب در دستور کار گروه کشتیرانی است

س فروردین 23 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه   ظاهراً قرار است شــرکت حمــل‌و‌نقل ترکیبی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پروژه بزرگ ترانزیتی را که احیای عملی کریدور شمال- جنوب است کلید بزند. در این زمینه بیشتر توضیح دهید. در آغاز باید به این نکته اشاره کنم که کشور ما از نظر جغرافیایی یکی […]

همچنین بخوانید: