بهبود برنامه زمانبندی تردد کشتی ها در بنادر جهان پس از 2 سال از شیوع کرونا

زمان مطالعه: 2 دقیقه



پس از یک بازه طولانی مدت اختلال در برنامه زمانبندی تردد کشتی ها، اولین بهبود قابل توجه در برنامه زمانبندی بنادر جهانی از زمان شروع همه گیری کرونا رخ داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از پورت اینساید، در حالی که تقریباً دو سوم تمام کشتی‌های کانتینری هنوز از برنامه عقب هستند، روند مثبتی در این خصوص ثبت شده که از اواسط سال 2021 بی سابقه بوده است. با این حال، تعداد شناورهایی که از برنامه خود عقب هستند همچنان بالاست و کارشناسان هشدار می‌دهند که بهبودها ممکن است کوتاه مدت باشند زیرا تراکم در بنادر چین همچنان روندی صعودی دارد.

آلن مورفی، مدیرعامل Sea-Intelligence، یک شرکت تحقیقاتی، تحلیلی و مشاوره ای در صنعت کشتیرانی، در این خصوص توضیح داد: این اولین بهبود قابل توجه از مارس 2020 در برنامه زمانبندی تردد کشتی ها است که  در گزارش ماهانه عملکرد جهانی لاینر 34 خط تجاری مختلف و بیش از 60 شرکت حمل و نقل منعکس شده است. میزان اطمینان از برنامه زمانبندی تردد کشتی ها در بنادر جهانی برای حامل های کانتینری بین ژانویه تا فوریه 2022در حدود ۴ درصد بهبود یافته و به 34.4 درصد رسیده است.

با وجود بهبود برنامه زمانبندی تردد کشتی ها در بنادر جهان در میان 14 شرکت بزرگ، هشت شرکت افت سالانه ثبت کرده اند که از 9 درصد کاهش برای MSC تا 26 درصد کاهش برای Wan Hai متغیر بوده است. 

‏Maersk همچنان در صدر فهرست باقی مانده که 9 درصد بهبود در برنامه تردد خود نشان می دهد و رقم آن به 47.8 درصد رسیده است و Hamburg Sud با 42.4 درصد در رتبه بعدی قرار دارد. فقط MSC، CMA CGM و ZIM ضریب اطمینان برنامه زمانی تردد بین 30 تا 40 درصد داشته اند

مورفی خاطرنشان کرد: تأخیرها از آگوست 2021 تاکنون بیش از هفت روز بوده است و در مقام مقایسه، همچنان بالاترین میزان در هر ماه است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اساس کار سال 1401 تامین تجهیزات مورد نیاز بنادر کشور است

س فروردین 23 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس جلیل اسلامی عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی بر لزوم به‌روز کردن تجهیزات مورد نیاز در بنادر کشور در سال جاری، گفت: تاکید سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی و سازمان […]

همچنین بخوانید: