ذخیره سازی بچه میگو در سایت های پرورشی بوشهر آغاز شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صغری اشرف روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است از ۲۶ هزار جفت مولد میگو ۲میلیارد و ۶۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در ۲۱ مرکز تکثیر در این استان تولید شود.

وی ادامه داد: این شمار بچه میگوی تولیدی امسال در ۱۲ سایت پرورش به مساحت ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار ذخیره سازی می‌شود.

اشرف اضافه کرد: در سال جاری در صورت فراهم بودن شرایط لازم پیش بینی می‌شود ۳۳ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید شود.

وی گفت: از شب گذشته تاکنون که کار ذخیره سازی آغاز شده نزدیک به ۱۵ میلیون قطعه بچه میگوی تولیدی در ۴۰ هکتار از سایت پرورش میگوی جزیره شیف رها سازی شده است. 

اشرف یادآور شد: سال گذشته در سطح ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار حوضچه ذخیره سازی بچه میگو انجام و ۲۸ هزار تن میگو پرورشی در این استان تولید شد.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: پرورش دهندگان میگو ملزم به رعایت دستورالعمل‌های فنی، بهداشتی و اصول ایمنی زیستی در زمان آماده سازی و در حین عملیات پرورش هستند.

وی اظهار کرد: همچنین در راستای پایداری صنعت پرورش میگو و جلوگیری از بروز بیماری رعایت تراکم استاندارد ذخیره سازی در استخرهای پرورش از سوی پرورش دهندگان ضروری است.

اشرف همچنین از مدیران مراکز تکثیر میگو نیز خواست برای جلوگیری از کمبود پُست لارو در استان از تحویل بچه میگو بیش از میزان قید شده در مجوز ذخیره سازی جلوگیری کنند تا تمام مزارع این استان بتوانند طبق تقویم پرورش عملیات ذخیره سازی را پشت سر بگذارند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ۸۰ درصد میگوی پرورشی تولیدی در استان بوشهر به خارج کشور صادر می‌شود این صنعت نقشی مهم در اشتغال، رونق اقتصادی و ارزآوری دارد.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: این استان با توجه به مزیتی که در بخش پرورش میگو دارد؛ سال گذشته بیش از ۵۰ درصد میگوی پرورشی کشور را تولید کرد.

  

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فرصت‌های از دست رفته؛ تکرار دوباره تاریخ؟

چ فروردین 31 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس به نقل از اقتصاد آنلاین، موضوع تحولاتی که در سایه مناقشات اوکراین و روسیه دنیا را در برگرفته زمینه ای را فراهم کرده که برخی از کشورها اتوماتیک وار از بازار روسیه حذف شوند، هر چند که ممکن است کالاهای خود را به […]

همچنین بخوانید: