پایان فصل صیادی و صید ۱۸۳۳ تن ماهی در مازندران

زمان مطالعه: 1 دقیقه

حسن اسحاقی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پایان فصل صید ماهیان استخوانی در ۳۱ فروردین و صید هزار و ۸۳۳ تن انواع ماهیان استخوانی اظهار داشت: ارزش صید ماهیان استخوانی نسبت به فصل قبل ۴۶ درصد بیشتر شده است.

وی افزود: سرانه صید هر تعاونی پره ۲۸ درصد کاهش داشت و از نظر ترکیب گونه‌ای نیز ۶۲ درصد ماهیان صید شده از نوع سفید، ۲۵ درصد ماهی کفال و ۱۳ درصد ماهی کپور بوده است.

وی با بیان اینکه طبق قانون هر سال فصل صید ۱۵ فروردین ماه پایان می‌یابد و امسال به دلیل کاهش شدید صید و درخواست اتحادیه‌های پره دو نوبت روزهای صید تمدید شده بود، ادامه داد: تا ۱۵ فروردین و پایان قانونی صید میزان کاهش صید حدود ۳۵ درصد بوده است.

اسحاقی ادامه داد: از ۱۶ تا ۳۱ فروردین ماه کل صید ۱۵۱ تن بوده است و خوشبختانه مصوبه‌ای در سفر رئیس جمهور به استان رقم خود که اگر محقق شود یکی از بزرگترین مشکلات جامعه صیادی مبنی بر تعدیل و تثبیت رفع می‌شود.

چهار هزار صیاد در استان مازندران فعالیت می‌کنند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اداره کل شیلات خوزستان و هیات ورزش های همگانی آبادان تفاهم نامه امضاء کردند

پ اردیبهشت 1 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرنگار ایرنا مرتضی قربانی رئیس هیات ورزش های همگانی پنجشنبه در این آیین گفت: مهمترین هدف انعقاد تفاهم نامه استفاده کمیته ماهیگیری از ظرفیت های آبی شهرستان آبادان است. وی اظهار داشت: این نقطه عطفی است که برای نخستین بار ماهیگیری ورزشی در استان […]

همچنین بخوانید: