ضرب الاجل استاندار هرمزگان برای صدور مجوز راه اندازی مجتمع پرورش میگو در خمیر و سیریک

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شیلات هرمزگان، مهدی دوستی عصر پنجشنبه در سومین نشست شورای اداری هرمزگان که با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار و مدیران کل دستگاه های اجرایی در شهرستان بندر خمیر برگزار شد، تاکیدکرد: راه اندازی مجتمع های پرورش میگو رونق اقتصادی و اشتغالزایی خوبی به دنبال دارند که باید موانع پیش روی راه اندازی و به بهره برداری رساندن این مجتمع ها هرچه سریع‌تر رفع شود.
مدیرکل شیلات هرمزگان نیز گفت: این سایت های پرورش میگو برای واگذاری تمام مجوزها را به جز مجوزهای زیست محیطی کانال ها دریافت کرده و نیاز به مساعدت و سرعت دهی صدور مجوز توسط محیط زیست برای رفع آن است.
عبدالرسول دریایی تصریح کرد: مجتمع پرورش میگوی لشتغان بندرخمیر در اوایل دهه ۸۰ توسط اداره کل شیلات شناسایی شد که شامل حدود هزار و ۴۵۰ هکتار است .
شهرستان سیریک با داشتن ۹ مرکز تکثیر، سالانه بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون قطعه لارو میگو تولید می‌کند که علاوه بر تامین لارو مورد نیاز پرورش در هرمزگان، به استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان و گلستان هم فرستاده می‌شود.
شهرستان سیریک با دارا بودن ۱۲۰ کیلومتر نوار ساحلی یکی از مناطق مهم تکثیر و پرورش میگو استان هرمزگان است.
استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی، صید سالیانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰درصد بنادر صیادی و ۳۶درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

پ اردیبهشت 1 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه معاون وزیر راه و‌شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی در پیامی سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک گفت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، در پیام‌علی اکبر صفایی چنین آمده است: تشکیل و پایه ریزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان شجره […]
پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

همچنین بخوانید: