بازگشت ۴ طرح اثر گذار راکد شیلات همدان به چرخه تولید

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرین‌پرس/همدان سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان استان همدان با اشاره به پیگیری برای فعال سازی واحدهای راکد شیلات  این استان گفت: به همین‌منظور با پیگیری انجام شده چهار طرح اثرگذار شیلات استان برای دریافت تسهیلات بانکی  افزون بر ۱۷۱ هزار میلیون ریال به بانک معرفی شده‌اند تا پس از اخذ تسهیلات فعالسازی و به چرخه تولید باز گردند.

جعفر کاویانی دلشاد طرح تکثیر و پرورش ماهیان سرد آبی مدار بسته با ظرفیت ۲۰۰ تن با اعتباری افزون بر ۵۶ هزار میلیون ریال و اشتغال زایی مستقیم ۱۲ نفر را در روستای امزاجرد یکی از جمله طرح‌های فوق برشمرد و اظهار کرد: با راه اندازی این واحد  ۲۰۰ تن به تولید گوشت ماهی قزل آلا استان اضافه خواهد شد.

وی افزود: سه طرح دیگر نیز با ظرفیت ۳۰ تن ماهی قزل آلا و ۳۰ تن ماهی خاویاری در شهرستان های ملایر و اسدآباد برای دریافت ۱۱۵ هزار میلیون ریال تسهیلات بانکی به بانک معرفی شده اند ضمن اینکه برای تمامی واحدهای راکد پرورش ماهی استان نیز در حال بررسی و پیگیری رفع مشکلات هستیم و در صورت مرتفع شدن مشکلات،این واحدها هم به چرخه تولید باز می‌گردند.

کاویانی دلشاد خاطر نشان کرد: افت بارندگی و کاهش آب های جاری و زیر زمینی، صدور پروانه صنعتی و مشاغل خانگی در پرورش ماهی، عدم آشنایی کشاورزان و تولید کنندگان با دانش پرورش ماهی و مدیریت دقیق واحدها از جمله عوامل مهم غیر فعال شدن واحدهای راکد سطح استان همدان بوده است.

وی در ادامه از برگزاری تعداد ۵۰۰ نفر روز دوره پرورش ماهی در استان در سال گذشته خبر داد و یاد آور شد: امسال نیز کارگاه سایت الگویی و کلاس‌های آموزشی آشنایی تولید کنندگان با دانش روز پرورش ماهی برگزار خواهد شد.

کاویانی دلشاد گفت: با برگزاری این کلاس های آموزشی علاوه بر افزایش اطلاعات تولید کنندگان پرورش ماهی،این افراد می‌توانند با استفاده از منابع آبی موجود و استفاده بهینه و چند منظوره از آب موجب ایجاد اشتغال و تولید شوند چرا که  استفاده از آب برای پرورش ماهی به منظور  جلوگیری از هدررفت آب  برای بهره وری و تولید  است‌ ضمن اینکه علاوه بر تولید گوشت ماهی در مزارع باعث استفاده از کود و غنی سازی خاک نیز می شوند.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فعالسازی واحدهای راکد شیلات استان همدان در دستور کار

ی اردیبهشت 4 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر کاویانی دلشاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با پیگیری انجام شده تعداد چهار طرح شیلات استان همدان که مهم و اثر گذاراند، در راستای دریافت مبلغ ۱۷۱,۰۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی از محل بند الف تبصره ۱۸ معرفی شده اند، […]

همچنین بخوانید: