تولید کفش کاملاً قابل تجزیه با جلبک

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، کفش‌های دور ریخته‌شده نوعی زباله حجیم هستند و کفه‌های لاستیکی قالب‌گیری شده آن‌ها به سادگی در طبیعت تجزیه نمی‌شوند. کفش‌های بلوویو جایگزینی با سازگاری بیشتر با محیط زیست هستند و پس از دور ریخته شدن کاملاً تجزیه می‌شوند.

کفش‌های بلوویو که توسط شرکتی وابسته به دانشگاه کالیفرنیا ساخته شده‌اند، دارای رویه‌ای از نخ کنفی / اکالیپتوس بافته شده با ماشین (به‌علاوه یک بند پارچه‌ای پنبه‌ای)، همراه با لایه‌های داخلی و خارجی ساخته‌شده از فوم پلی‌اورتان اختصاصی به نام سولیک هستند.

فوم مذکور با استفاده از روغن به‌دست‌آمده از جلبک‌ها تولید می‌شود و لذا دیگر روغن‌های نفتی که به طور سنتی استفاده می‌شوند، حذف شده‌اند. کفش‌های یادشده که اکنون در حال تولید هستند، هنگام استفاده روزمره راحت و بادوام هستند.

برای تسهیل روند تجزیه این کفش‌ها باید آنها را در معرض هوا، رطوبت و میکروارگانیسم‌هایی قرار داد که نخ، فوم و سولیک را تجزیه می‌کنند. رویه‌های بالایی این کفش در عرض چند ماه و بقیه اجزا در کمتر از یک سال تجزیه می‌شوند. قیمت این کفش ۱۳۵ دلار است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

معاون وزیر نفت: در دولت قبل بنزین زیر قیمت نفتا صادر می‌شد

س اردیبهشت 6 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه ایجاد نشدن ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی در کشور در سال‌های اخیر سبب شد ایران بنزین صادراتی خود را به اجبار زیر قیمت حتی نفتا صادر کند، گفت: واکاوی‌های صورت‌گرفته در دولت دوازدهم نشان می‌دهد در […]
انرژی امروز

همچنین بخوانید: