محمد اله‌بخش سرپرست شیلات استان اردبیل شد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که عصر پنجشنبه در اردبیل برگزار شد، مدیرکل دفتر حوزه ریاست سازمان شیلات اظهار کرد: مسئولیت‌ها امانتی گران سنگ در اختیار انسان‌هاست که باید قدر و منزلت آن را بیشتر دانسته و از فرصت مسئولیت برای خدمت‌رسانی بیشتر استفاده کنیم.

اعلامی تصریح کرد: نباید مسئولان به جای خدمت کسب شهرت و ثروت را در مسئولیت‌ها مورد توجه قرار دهند بلکه شایسته است با انگیزه مضاعف در سنگر خدمت و ایجاد تحول در ابعاد مختلف گام‌های جدی برداشته شود.

وی استان اردبیل را جز استان‌های شاخص غیر ساحلی تولید آبزیان توصیف کرد و گفت: در چشم‌انداز ۱۴۰۴ تولید آبزیان در این استان باید از ۱۰ هزار تن به ۱۶ هزار تن افزایش پیدا کند.

مدیرکل دفتر حوزه ریاست سازمان شیلات وجود نیروی انسانی متخصص و کارآمد را در اداره کل شیلات استان اردبیل یک ظرفیت عظیم توصیف کرد و افزود: ضروری است تا با توجه و بها دادن به نیروهای متخصص و سرمایه‌گذاران در این بخش بتوان بیش از گذشته برای توسعه صنعت آبزی‌پروری گام‌های جدی و مؤثری را برداشت.

در این مراسم معاون جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز به ظرفیت عظیم نیروی انسانی در مجموعه جهاد کشاورزی و ادارات زیرشاخه آن اشاره کرد و ادامه داد: با تعامل و همدلی می‌توان در یک مجموعه اداری کارها را به شکل مطلوب به پیش برد.

آقازاده به وجود منابع آب طبیعی و نیمه طبیعی در مزارع پرورش ماهیان سردابی و گرمابی در سطح استان اشاره کرد و گفت: تلاش ما بر این است تا از این ظرفیت به شکل مطلوب و مناسب استفاده کنیم.

سرپرست سابق اداره کل شیلات استان اردبیل نیز با ارائه خدمات انجام شده در چهار ماه گذشته به عنوان اقدامات شاخص و متمایز از سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: ما در این مدت سعی کردیم تا کمیته فنی تولید را فعال و در شهرستان‌ها نیز ناظران تولید را به امر نظارت ترغیب و تشویق کنیم.

مهدی افرا با بیان اینکه اداره کل شیلات استان با ۲۳ نفر نیروی متخصص در حال انجام امورات و ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران است، اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا با تقویت ساختار نیروی انسانی ظرفیت تولید را افزایش دهیم که در این زمینه کارهای علمی، پژوهشی و تخصصی نیز آغاز شده است.

وی از عقد تفاهم‌نامه با جهاد دانشگاهی برای راه‌اندازی رشته کاردانی شیلات خبر داد و بیان کرد: با همکاری بنیاد برکت و بسیج سازندگی سعی بر این است تا ظرفیت تولید آبزیان در این استان افزایش یابد.

سرپرست سابق اداره کل شیلات استان اردبیل با بیان اینکه ۳۳ درصد محصول تولیدی در این بخش در شهرستان مشگین‌شهر انجام می‌شود، اظهار کرد: با فرمانداری این شهرستان هماهنگی لازم انجام شده تا زمین مورد نیاز برای سرمایه‌گذاران فراهم آید.

افرا از راه‌اندازی قرارگاه دانش‌بنیان در شیلات و اجرای ۹ طرح دانش‌بنیان در این بخش خبر داد و تصریح کرد: پرورش زالو، ماهیان زینتی و جلبک در مقیاس کوچک جز این برنامه‌ها و اولویت‌های اساسی است.

وی گفت: ساماندهی به فروش عمده و خرده آبزیان در استان اردبیل و تولید ماهی در قفس به شکل بومی از دیگر برنامه‌ریزی‌های شیلات استان است که انتظار می‌رود سرپرست جدید این اداره کل توجهی جدی به این حوزه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم با قدردانی از زحمات سرپرست قبلی، محمد اله‌بخش به عنوان سرپرست جدید اداره کل شیلات استان اردبیل معرفی شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نجات لنج صیادان چابهاری در آب‌های سریلانکا

پ اردیبهشت 8 , 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش  مرین‌پرس به نقل از نمایندگی وزارت امور خارجه در چابهار، روز گذشته درخواستی به این نمایندگی واصل شد که یک لنج صیادی متعلق به اهالی این منطقه با یازده خدمه در آبهای مابین هند و سریلانکا به دلیل خرابی موتور و آب گرفتگی متوقف […]

همچنین بخوانید: