راه اندازی سفر عمره دریایی توسط ترکیه

زمان مطالعه: 1 دقیقه

ترکیه اعلام کرده که قصد دارد در سال ۲۰۲۳ سفرهای دریایی از استانبول به مقصد جده در عربستان سعودی برای علاقه ‌مندان و زائران عمره راه ‌اندازی کند.

به گزارش مرین‌پرس، ترکیه قصد دارد سفرهای دریایی خود را از استانبول به جده عربستان سعودی برای انجام عمره در سال ۲۰۲۳ راه ‌اندازی کند.

روزنامه ینی‌ شفق ترکیه به نقل از تشتین آی، عضو شورای اداری Costa Grup و رئيس شورای اداری ای کروز (Ay Cruise) آورده است: قصد داریم در سال ۲۰۲۳ سفرهای دریایی بین استانبول و جده راه‌اندازی کنیم، به‌طوری‌که افراد زیادی از سراسر جهان اسلام بتوانند به استانبول بیایند و با کشتی برای انجام عمره عازم عربستان سعودی شوند.

تشتین آی با بیان اینکه در این روش، علاقه‌مندان هم از یک سفر با کشتی لذت می‌برند و هم عمره را انجام خواهند داد، گفت: ترکیه ظرفیت‌های مهمی در زمینه گردشگری دریایی دارد، اما از آن به اندازه کافی بهره‌برداری نمی‌شود، بنابراین از امروز گام بلندی در این زمینه برمی‌داریم.

وی افزود: یک سال و نیم است که برای این پروژه آماده شده‌ایم و سفرهای دریایی ما بین استانبول و جده در چارچوب گردشگری حلال آغاز می‌شود.

این مسئول ترکیه‌ای ضمن ابراز ناراحتی از توقف سفرهای ریلی به مکه و مدینه که در دوره عثمانی انجام می‌شد، ابراز امیدواری کرد که سفر با قطار هم به این اماکن مقدس از سر گرفته شود.

تشتین آی گفت: خیلی‌ها در جهان اسلام به استانبول خواهند آمد تا از آنجا برای ادای مناسک عمره از طریق کشتی عازم عربستان سعودی شوند.

وی ادامه داد: این امکان وجود دارد که میهمانان ما که عمره را به پایان رسانده‌اند، از طریق کشتی نیز به استانبول بازگردند و یا از آنجا به کشورهای دیگر بروند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کشتیرانی درآمدهای سال گذشته را شفاف سازی کرد: ۱۴۸۶ میلیون دلار

ی اردیبهشت 11 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرنگار مرین‌پرس، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای با عنوان «شفاف سازی در خصوص درآمدهای عملیاتی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۰» که آن را در سامانه کدال منتشر کرده است، نسبت به درآمدهای این شرکت شفاف سازی کرد. بر اساس اعلام […]
کشتیرانی درآمدهای سال گذشته را شفاف سازی کرد: ۱۴۸۶ میلیون دلار

همچنین بخوانید: