چین در شرق و جنوب شرق تایوان رزمایش دریایی و هوایی برگزار کرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازریانووستی، فرماندهی شرقی ارتش آزادی بخش چین اعلام کرد که ارتش این کشور رزمایش‌های نظامی در دریا و هوا در شرق و جنوب شرقی جزیره تایوان برگزار کرده است.

فرماندهی شرقی ارتش آزادی بخش چین در بیانیه‌ای که در این باره منتشر کرده، اعلام کرده است که تمرین‌های نظامی مذکور از ۶ الی ۸ ماه مه (۱۶ الی ۱۸ اردیبهشت) در مناطق یاد شده برگزار شده است.

هدف از برگزاری این رزمایش‌ها افزایش توان رزمی شاخه‌های مختلف نیروهای مسلح در عملیات مشترک اعلام شده است.

چین اخیراً هشدارهای شدیداللحنی به آمریکا درباره سوءاستفاده واشنگتن از مسئله تایوان صادر کرده است.

طبق اعلام وزارت خارجه چین، واشنگتن اخیراً شروع به بازی با «کارت تایوان» کرده است و با برخی کشورها همکاری می‌کند تا تنش پیرامون مسئله تایوان ایجاد کند که این مسئله صلح و ثبات در تنگه تایوان را به خطر می‌اندازد.

پکن در ادامه افزوده است که وضعیت در تنگه تایوان در حال حاضر دور جدیدی از تنش را تجربه می‌کند که علت اصلی آن «تبانی بین مقامات تایوان و ایالات متحده» است.

آمریکا اخیراً به اقدامات تنش زای خود در قبال تایوان شدت بخشیده است. در همین رابطه روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» در گزارشی نوشت که مقامات آمریکا و انگلیس برای اولین بار مذاکراتی را با محوریت چگونگی همکاری نزدیک تر در جهت کاهش احتمال جنگ با چین بر سر تایوان و بررسی طرح‌های احتمالی درگیری، برگزار کردند.

همچنین حضور نظامی ارتش آمریکا در منطقه، حضور و عبور ناوهای جنگی نیروی دریایی این کشور از تنگه راهبردی تایوان و همچنین پرواز جنگنده‌های آمریکایی در آسمان منطقه یادشده، دو چندان شده است.

ناگفته نماند که روند ارسال تسلیحات آمریکایی به تایوان نیز بیش از پیش شدت گرفته است. همه این موارد موجب اعتراضات شدید و چندباره پکن مبنی بر نقض اصل چین واحد توسط واشنگتن شده است.

آمریکا و متحدانش در راستای سیاست «ایندوپاسیفیک» واشنگتن قصد دارند تا با به چالش کشیدن پکن از طریق تحریک مناطق حدایی طلب در این کشور، مانع از افزایش قدرت چین شوند.

این تحریکات پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، شدت بیشتری یافته است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شهر‌های ساحلی خوزستان همچنان در حسرت آسمان آبی/شرایط ناسالم برای همه گروه‌های انسانی

د اردیبهشت 19 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص هوای بندر امام خمینی را ۵۰۰، شادگان ۳۵۶، ماهشهر ۶۷۹، آبادان و خرمشهر ۲۵۷ و هندیجان ۷۸۹ میکروگرم بر متر مکعب در شرایط بسیار ناسالم برای همه گروه‌های انسانی اعلام کرد. مرکز ملی پایش و هشدار سریع […]

همچنین بخوانید: