معاون آبفا استان بوشهر: تکمیل فاضلاب ساحلی گناوه اولویت اصلی است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

روح الله دوانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار مرین‌پرس افزود: جمع آوری فاضلاب منطقه ساحلی شهر گناوه یکی از مطالبه های جدی مردم در زمینه کاهش ورود آلودگی به دریا است و هم اینک پیمانکار در حال اجرای خط انتقال و ایستگاه پمپاژ آن فعال است.

وی اظهارداشت: قرارداد این پروژه ۱۴ کیلومتر است و تلاش خواهیم کرد که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

دوانی ادامه داد: فاضلاب منطقه کوی بسیجیان نیز یکی از دیگر مطالبه‌های جدی چندسال گذشته مردم است که از روز گذشته پروژه احداث ایستگاه پمپاژ آن شروع شده است و  امیدواریم در هفته دولت امسال وارد مدار شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآورشد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته درصددیم تا پایان سال جاری حداقل سه هزار و ۵۰۰ مشترک دیگر را در این شهر تحت پوشش قرار دهیم.

وی بیان کرد: از محل سفر رئیس جمهور به استان بوشهر۴۲ میلیاردتومان به فاضلاب گناوه  اختصاص یافته است.

دوانی به برنامه های توسعه فاضلاب گناوه اشاره کرد و گفت: توسعه فاضلاب شهر گناوه از ۲ سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و مطالعات آن انجام و کامل شده و در سازمان برنامه و بودجه کشور است.

وی افزود: باتوجه به اینکه موافقت نامه فاضلاب گناوه ملی است باید مجوز سازمان برنامه و بودجه کشور را داشته باشد که در این ارتباط کارهایی انجام شده اما یک سری ایرادهایی دارد و تلاش می‌شود تا در مدت دو یا سه ماه آینده مشکلات آن برطرف شود.

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، اعتبار موردنیاز  اجرای طرح توسعه فاضلاب گناوه را بیش از ۴۵۰ میلیاردتومان به روز و براساس فهرست بهای ۱۴۰۱ برآورد کرد.

وی بیان کرد: در باره بهبود و ارتقای تصفیه خانه فاضلاب گناوه، کارهای مطالعاتی آن به اتمام رسیده است و هم اینک در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای  رفع ایرادها و تکمیل آن است و امیدواریم موافقت نامه آن را به سال ۱۴۰۲ یا ۱۴۰۳ برسانیم .

وی گفت: برای تکمیل فاضلاب شهر گناوه نیاز به ۸۰ کیلومتر اجرای شبکه است.

دوانی یادآورشد: نزدیک به ۱۴ هزار مشترک در گناوه تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب قرار دارد و حدود هفت هزارمترمکعب در شبانه روز فاضلاب وارد تصفیه خانه این شهر می‌شود.

شهر ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

راه اندازی نخستین قفس پرورش ماهی پایه کششی در آب ‌های خلیج فارس

پ اردیبهشت 22 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم (ص) و دانشگاه امام حسین (ع) طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی اولین قفس پرورش ماهی پایه کششی مناسب برای استقرار در دریاهای مواج در قالب یک پروژه پایلوت تحقیقاتی دانش بنیان در آبهای خلیج فارس انجام شد. به گزارش مرین‌پرس، […]

همچنین بخوانید: