اولین کشتی کانتینری خودران در چین به بهره برداری رسید

زمان مطالعه: 2 دقیقه



اولین کشتی کانتینری الکتریکی خودران با قابلیت کنترل از راه دور وارد چرخه خدمات رسانی دریایی چین شد.

 

این کشتی که Zhi Fei نام دارد با وزن تقریبی8000 dwt و ظرفیت 300 TEUو طول 384 فوت از یک پیشرانه الکتریکی DC استفاده می کند که می تواند سرعت تقریبی 12 گره و سرعت عملیاتی 8 گره را برای این کشتی فیدر کانتینری فراهم کند؛ ژی فی توسط کارخانه کشتی سازی چینگدائو ساخته شده است.

 

طراحی این کشتی توسط Bestway با همکاری موسسه طراحی کشتی شانگهای جیاهائو و دانشگاه دریایی دالیان انجام شده است. قرارداد ساخت و ساز اولیه در پایان سال 2019 امضا شد. این کشتی در آوریل 2021 برای اولین آزمایش های دریایی به آب انداخته شد و آزمایش روی سیستم ها در سپتامبر گذشته آغاز شد. ارزیابی فنی و نهایی کشتی در مارس 2022 به پایان رسید و کشتی اکنون در مسیر بین بندر Qingdao در استان شاندونگ و Dongjiakou فعالیت می کند.

 

بر اساس گزارش‌ها، این کشتی از یک سیستم پیشرانه الکتریکی مبتنی بر فناوری هیبریدی استفاده می‌کند و باتری ها با ظرفیت بالا و مجموعه‌های ژنراتور را از طریق شبکه DC برای بهینه‌سازی هوشمند انرژی یکپارچه می‌کند. چینی ها می گویند که این اولین بار است که یک سیستم برق DC با عملیات هوشمند ترکیب می شود.

 

این کشتی کانتینری قابلیت کار در سه حالت، حرکت با سرنشین و اپراتور، کنترل از راه دور و کنترل بدون سرنشین را دارد. سیستم های هوشمند برنامه ریزی مسیر مستقل، جلوگیری از برخورد با موانع و عملیات کنترل از راه دور و پشتیبانی از فناوری 5G، ماهواره ها و دیگر سیستم ها از قابلیت های این کشتی خودران الکتریکی است؛ نتایج این پروژه و عملکرد آن به ساخت کشتی های کانتینری خودران مشابه با ظرفیت بیشتر از 500 تا 800 TEU در آینده کمک خواهد کرد

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پذیرش و چاپ مقاله مرتبط با بندر نوشهر در کنفرانس بین المللی مهندسی برق اتریش

پ اردیبهشت 22 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه مقاله دکتر سیده بنت الهدی حسینی درخصوص بندر نوشهر، در کنفرانس بین المللی مهندسی برق، مهندسی هوا فضا، مکانیک و علوم مهندسی در اتریش 2022 پذیرفته و چاپ شد.  نویسنده مقاله درباره ضرورت نگارش این مقاله اظهار داشت: با توجه به انواع مصرف […]
مقاله، دکتر سیده بنت الهدی حسینی،بندر نوشهر،کنفرانس بین المللی مهندسی برق اتریش،سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: