برنامه نروژ برای کنار گذاشتن سوخت‌فسیلی و صادرات انرژی پاک

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نروژ با اینکه یکی از غنی‌ترین کشورها از لحاظ ذخایر فسیلی است اما برنامه‌ای در دست دارد که تا سال ۲۰۴۰ به صادر کننده برق از منابع تجدید پذیر تبدیل شود.

به گزارش «مرین‌پرس» از یورو نیوز، دولت چپ میانه که به دلیل ادامه حمایت از صنعت نفت و گاز مورد انتقاد فعالان محیط زیست قرار گرفته، هدف خود را برای تولید ۳۰ گیگاوات ظرفیت بادی فراساحلی تا سال ۲۰۴۰ تعیین کرده است. این رقم به گفته نخست وزیر نروژ دو برابر تولید کنونی برق نروژ است.

مقامات نروژ بر این باورند که جهان در دوران گذار به آینده انرژی‌های پاک، همچنان به نفت و گاز این کشور نیاز خواهد داشت، اما تمرکز و توسعه  انرژی بادی فراساحلی به این کشور کمک می‌کند تا بر دانش این صنعت غلبه کند.

طیف گسترده‌ای از شرکت‌های آب و برق، شرکت‌های نفت و گاز و شرکت‌های مهندسی برای توسعه پروژه‌های برق دریایی در نروژ از جمله ، شل،  اکینور دانمارکی و انی ایتالیا، صف کشیده‌اند.

تبدیل شدن یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت اروپا به صادر کننده انرژی‌های تجدیدپذیر

نروژ به میزان بیشتر انرژی برای پاسخ به تقاضای مصرف داخلی خود نیاز دارد، اما طرح جدید بسیار فراتر از تقاضای مورد نیاز خانواده‌ها و صنعت است.

در بیانیه دولت آمده است که بخش قابل توجهی از برق تولیدی از توربین‌های بادی فراساحلی به کشورهای دیگر صادر خواهد شد.

تا به امروز، نروژ دو منطقه دریای شمال را برای توسعه حداکثر ۴.۵ گیگاوات باد دریایی ثابت و شناورمعرفی کرده است که اولین مناقصه برای ۱.۵ گیگاوات در اواخر سال جاری پیش بینی می شود.

صنعت انرژی داخلی که از دولت به دلیل کندی حرکت در افزایش تولید انرژی انتقاد کرده بود، از جاه طلبی این پروژه استقبال کرده است.

انجمن نفت و گاز نروژ در بیانیه ای گفته این طرح دولت پایه و اساس توسعه باد صنعتی در اقیانوس‌ها را خواهد گذاشت

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تولید گرانول پی ای تی اوریجینال فود گرید در بندر خرمشهر/حمایت همه جانبه بندر خرمشهر از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران

ش اردیبهشت 24 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه اولویت اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، تشویق سرمایه‌گذاران برای سرمایه گذاری در فعالیت های اقتصادی و صنعتی است و به صورت جدی از سرمایه‌گذاران حمایت می شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بندر خرمشهر با قرار گرفتن در منطقه […]
تولید گرانول،بندر خرمشهر،سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: