تولید سالانه بیش از ۲۲ هزار تن ماهی سردآبی در چهارمحال و بختیاری

زمان مطالعه: 1 دقیقه

عطاالله ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سالانه حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن ماهی سردآبی و بیش از ۴۷۰ هزار قطعه ماهیان زینتی در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر مزارع پرورش ماهی در شهرستان «اردل» قرار دارد، عنوان کرد: میزان صادرات ماهی از استان طی سال گذشته حدود ۱۵۰ تن بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بیشترین صادرات ماهی به روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس بوده است، مطرح کرد: عمده فروش به صورت ماهی تازه می‌باشد.

ابراهیمی به صنایع تبدیلی حوزه ماهی اشاره کرد و ادامه داد: صنایع تبدیلی در زمینه بسته بندی و فرآوری ماهی می‌باشد که حدود سه هزار و ۵۰۰ تن در سال گذشته فرآوری و عمل آوری انجام شده است.

وی افزود: گونه تولیدی ماهی در چهارمحال و بختیاری از نوع ماهی قزل آلای رنگین کمانی می‌باشد.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آلودگی نفتی سرخون و خسارات‌های وارده به مزارع پرورش ماهی، تصریح کرد: مزارع پرورش ماهی «سرخون» همچنان تعطیل هستند و برآورد خسارات سالانه به دلیل استهلاک مزارع و عدم ذخیره سازی بچه ماهی از سوی کارشناسان رسمی دادگستری محاسبه می‌گردد.

ابراهیمی با بیان اینکه مزارع خسارت دیده ناشی از پساب پتروشیمی لردگان در حال حاضر فعال هستند، گفت: میزان خسارت وارده موضوع از طریق کارشناسان مربوطه و مراجع قضائی در دست بررسی می‌باشد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بندر گوتنبرگ به هاب سوختگیری متانول تبدیل می شود

ی اردیبهشت 25 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه بندر گوتنبرگ سوئد قصد دارد با ارائه خدمات سوخت گیری متانول کشتی به کشتی به هاب سوخت های جایگزین در شمال اروپا تبدیل شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم اگزکتیو، بندر گوتنبرگ سوئد در حال […]
بندر گوتنبرگ، سوختگیری، سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: