پکن: بیانیه گروه هفت را شدیدا محکوم می کنیم

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه چین از بیانیه اخیر «گروه هفت» (G۷) درباره تایوان و سین کیانگ به شدت انتقاد کرد.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری در این باره گفت: چین اعتراض شدید خود را به ریاست گروه هفت اعلام می‌کند. موضع ما در مورد موضوع تایوان و مداخله خارجی در امور هنگ کنگ و سین کیانگ شفاف و بدون ابهام است.

وزارت خارجه چین همچنین از اعضای گروه هفت خواست تحریم های غیرقانونی برضد کشورها را متوقف کرده و از استقرار هواپیما و کشتی های جنگی شان در مرز ملت ها خودداری نمایند.

پکن ضمن تاکید بر سیاست چین واحد، از واشنگتن خواست که دستکاری سیاسی در موضوعات مرتبط با تایوان را متوقف کند.

روز گذشته، گروه هفت نگرانی خود را در مورد وضعیت دریاهای شرقی و جنوبی چین مطرح کرد و گفت که پکن باید از تهدید، اجبار، ارعاب و استفاده از زور خودداری کند. این گروه همچنین از چین خواست تا به ناظران مستقل اجازه دسترسی به سین کیانگ و تبت را بدهد.

طبق اعلام وزارت خارجه چین، واشنگتن نیز اخیراً شروع به بازی با «کارت تایوان» کرده است و با برخی کشورها همکاری می‌کند تا تنش پیرامون مسئله تایوان ایجاد کند که این مسئله صلح و ثبات در تنگه تایوان را به خطر می‌اندازد.

بیانیه گروه هفت و دخالت در امور داخلی چین نیز در همین راستا ارزیابی می شود.

حضور و عبور ناوهای جنگی آمریکایی در تنگه تایوان و مناطق اطراف آن و همچنین اظهارات هم پیمانان غربی واشنگتن در رابطه با امور داخلی چین در راستای سیاست «ایندوپاسیفیک» ایالات متحده صورت می‌گیرد که طی آن واشنگتن تلاش می‌کند تا با تحریک مناطق جدایی طلب، از جمله تایوان، هنگ کنگ، تبت و … بهانه‌ای برای حضور نظامی در منطقه جهت به چالش کشیدن قدت روزافزون پکن ایجاد نماید.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بکارگیری اولین ناو هواپیمابر ساخت هند پس از دو دهه توسعه / تصاویر

د اردیبهشت 26 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه هند به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد استقلالش اعلام کرده که در دنباله سال اولین ناو هواپیمابر تولید داخلی خود را با نام «INS Vikrant» در نیروی دریایی به کار خواهد گرفت. به گزارش مرین‌پرس، استفاده از این ناو 3 میلیارد دلاری که ساخت آن بیش […]

همچنین بخوانید: