امضای تفاهمنامه همکاری میان شرکت نفت خزر و پارک علم و فناوری صنعت نفت

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت نفت خزر و پارک علم و فناوری نفت و گاز، تفاهم نامه همکاری با موضوع رفع نیازهای فناورانه در شرکت نفت خزر امضا کردند.

به گزارش مرین‌پرس، ظهر امروز (دوشنبه 26 اردیبهشت ماه) در حاشیه آخرین روز از نمایشگاه صنعت نفت، یادداشت تفاهمی با موضوع رفع نیازهای فناورانه شرکت نفت خزر میان مراد کمالی؛ مدیرعامل این شرکت و محمد اسماعیل کفایتی؛ رییس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز امضا شد.

این یادداشت تفاهم که با هدف حمایت از ساخت تجهیزات صنعت نفت در داخل کشور میان طرفین به امضا رسیده است، انواع همکاری مشترک شامل توسعه محصولات دانش بنیان تولید بار اول، خرید تضمینی و توسعه فناوری های تجهیزات و مواد لازم برای حفاری در آب های عمیق را در بر می گیرد.

حمایت از طرح های فناورانه استحصال انرژی از گازهای مشعل به ویژه برای سکوی دریایی در آب های عمیق و همکاری جهت توسعه روش های نوین ارزیابی اکتشافی مخازن به منظور بهره برداری حداکثری از اطلاعات چاه های اکتشافی به ویژه در حوزه آب های عمیق از دیگر وجوه این یادداشت تفاهم است.

بر اساس این تفاهم نامه همچنین مقرر شده است تا احیاء چاه های غیرفعال و کم بازده و ساخت تجهیزات شبیه سازی به منظور حذف نیاز به تست میدانی و رفع موانع تجاری سازی نیز در قالب همکاری های مشترک انجام شود.

برگزاری رویدادهای نمایشگاهی و غیر نمایشگاهی در حمایت از ساخت داخل و توسعه فناوری به صورت مشترک از دیگر محورهای کاری این تفاهم است.

براساس یادداشت امضا شده، این تفاهم فاقد بار مالی بوده و به مدت سه سال به قوت خود باقی خواهد بود.

احصاء نیازهای فناورانه نفت خزر

مدیرعامل شرکت نفت خزر در آیین امضای این تفاهم نامه با اشاره به اهمیت برخورداری از مقوله فناوری و استفاده از ظرفیت های شرکت ها و موسسات دانش بنیان در طرح های پیچیده صنعت نفت گفت: شرکت نفت خزر با تجربه 22 سال کار مطالعاتی در حوزه آب های عمیق خزر، نیازهای فناورانه خود را احصا کرده و به منظور بررسی و تحلیل نیازهای عملیاتی خود در حوزه فناورانه این یادداشت تفاهم را امضا کرده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازدید از موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس بندرعباس رایگان شد

د اردیبهشت 26 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، سهراب بناوند امروز دوشنبه (۲۶ اردیبهشت‌ ماه) اظهار کرد: به مناسبت هفته جمعیت و نام‌گذاری روز جمعه ۳۰ اردیبهشت‌ماه به نام “حمایت از خانواده و جوانی جمعیت” در این روز بازدید از موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس بندرعباس برای خانواده‌ها رایگان است. موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس […]

همچنین بخوانید: