افزایش 118 درصدی جابجایی مسافر در بنادر مسافری مرکز و شرق هرمزگان / ازسرگیری سفر دریایی بندر شهید باهنر به شارجه

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از افزایش ۱۱۸ درصدی جابجایی مسافر، از ابتدای امسال تا کنون در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، خبر داد و با اشاره به ضروروت توجه به سلامت مسافران و گردشگران در شرایط متاثر از ویروس کرونا تاکید کرد: افزایش ترددهای مسافری، به منزله رعایت نکردن دستور العمل‌های بهداشتی و مراقبتی نیست و همچنان لازمه انجام این سفرها طبق روال گذشته دستورات ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حمیدرضا محمدحسینی تختی؛ در تشریح آمار جابه‌جایی مسافران در بازه زمانی فروردین تا نیمه اردیبهشت ماه سال جاری اظهار داشت:  بیشترین جابه‌جایی مسافر در مسیر دریایی بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز ثبت شده که نشان‌دهنده رشد 99 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

وی بابیان اهمیت بسیار مهم جایگاه بندر شهید حقانی در مقایسه با سایر بنادر مسافری کشور گفت: این بندر با توجه به موقعیت مکانی و استفاده از زیر ساخت‌های مجهز و بهره‌مندی از ترمینال مسافری و 12 پست اسکله برای پهلوگیری شناورهای تندرو، بزرگترین پایانه مسافری دریایی در کشور محسوب می‌شود که از این نظر در صدر بنادر مسافری و گردشگری ایران قرار دارد. 

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق اظهار داشت: در جزیره رنگین کمانی هرمز نیز به لحاظ دارا بودن جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد خود در قلب خلیج فارس با جابه‌جایی ۲۰۰ هزار مسافر و گردشگر در فروردین ماه سال جاری، نسبت به سال قبل 164 درصد افزایش را به دنبال داشته است. 

محمدحسینی تختی همچنین با اشاره به از سرگیری سفرهای خارجی از مبدا بندر شهید باهنر به شارجه اشاره، افزود: طول مدت سفر دریایی از بندرشهید باهنر به شارجه، شش ساعت در شرایط مطلوب آب و هوایی است که هم‌اکنون امکان دو سفر دریایی در هفته و با یک فروند شناور مسافری تندرو به ظرفیت۲۰۰ نفر فراهم شده است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر منصوب شد

د اردیبهشت 26 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، علی اکبر صفایی در بخشی از این حکم بر “رعایت کامل قوانین و مقررات و مصوبات هیئت‌عامل و شورای عالی سازمان به عنوان فصل‌الخطاب در اجرای کلیه امور” ؛ ” توسعه سرمایه‌گذاری و پویایی در فضای کسب و کار با ارتقای فعالیت‌های ارزش‌افزوده” […]

همچنین بخوانید: