تحلیل رویدادها؛‌ کارکرد اصلی روابط‌عمومی در عصر جدید ارتباطات/ اشاعه فرهنگ دریایی یک موضوع جدی در سازمان بنادر/ گفتمان دولت به بهترین شکل دنبال شود

زمان مطالعه: 5 دقیقه



در مراسم روز ارتباطات و روابط‌ عمومی در سازمان بنادر و دریانوردی از حوزه فعالیت روابط‌عمومی به عنوان ویترین یک مجموعه نام برده و تاکید شد که در عصر جدید ارتباطات،‌ تحلیل رویدادها به عنوان کارکرد اصلی روابط عمومی مطرح است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،حسن بیک محمدلو؛ عضو هیات عامل و معاون برنامه‌ ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر در گردهمایی مسئولان و کارشناسان روابط عمومی این سازمان که به مناسبت روز روابط عمومی، برگزار شد، اظهار داشت: در عصر  ارتباطات به روابط عمومی تحلیل‌گر نیاز داریم و کارکرد اصلی روابط‌ عمومی در این دوره زمانی، تحلیل محیطی رویدادها و تعیین اثرات اجتماعی و اقتصادی، اثرات فناورانه و اثرات سیاسی آن رویداد است.

 

وی ادامه داد: پیمایش اجتماعی رویدادها حتی در حوزه ساخت‌وساز و ایجاد پیوست فرهنگی و رسانه‌ای در یک اقدام اجرایی، یکی از اقدامات موثر روابط‌عمومی محسوب می‌شود، بنابراین اثرات اجتماعی و پیوستار رسانه‌ای هر اقدام توسعه‌ای و اجرایی در بنادر کشور باید یک بار در حین مطالعات، یک بار در حین اجرا و یک بار در انتهای پروژه سنجیده شود.

 

معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه دیده‌بانی یکی از الزامات کار روابط‌عمومی است، عنوان کرد: به عبارت بهتر، حوزه ارتباطی در ستاد و بنادر باید هر اقدام رسانه‌ای هم‌سو و غیرهمسو و هرگونه تحرکات خبری پیرامونی از سوی سازمان‌های همکار مرتبط با سازمان بنادر را رصد و تحلیل کند.

 

بیک محمدلو افزود: فعالیت دیده‌بانی و کنشگری همراه با تحلیل و ارزیابی روابط‌ عمومی باید متناسب با شأن مرجعیت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی باشد و در شرایط جنگ اقتصادی و راهبرد جدی دولت برای انجام جراحی اقتصادی، کار روابط‌ عمومی‌ها برای رصد فعالیت‌های رسانه‌ای پیرامون، بسیار سخت و البته راهگشا خواهد بود.

 

لزوم توجه بیشتر به مقوله سواحل و توسعه دریامحور

 

محمدرضا اله‌یار؛ عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی تیز در این نشست، روابط عمومی را ویترین یک مجموعه دانست و گفت: باید به مقوله سواحل و توسعه دریامحور بیش از پیش توجه داشته باشیم.

 

وی افزود: دولت مردمی دارای گفتمانی است و ما وظیفه داریم این گفتمان را به بهترین شکل ممکن تبیین کنیم و محورهای سندتحول دولت مردمی که شامل عدالت‌محوری، مردم ‌پایه، دانش‌بنیان و خانواده‌ مدار بودن است را پیگیری کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی موتور محرک توسعه اقتصاد کشور است و باید در حوزه دریا بیش از پیش ایفای نقش کند، عنوان کرد: سازمان بنادر از توان و تخصص بالایی در این حوزه که شامل ۲ پایه حرکت شتابان اقتصاد دریامحور و شناخت کامل دریا و شاخص‌های دریایی است، برخوردار هستیم.

 

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر با تاکید بر اینکه باید توجه جدی به مقوله سواحل و توسعه دریامحور داشته باشیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر به شرایطی رسیده‌ایم که تجهیزات از خارج کشور وارد نمی‌شود و سال گذشته نیز سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان دستگاه برتر و پیشگام در استفاده و حمایت از مصوبه تولید بار اول اقلام راهبردی، از سوی معاون علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری مورد تقدیر واقع شد.

 

اله‌یار همچنین با اشاره به اینکه رونق تولید ملی و ترویج سبک ایرانی اسلامی در دستورکار قرار دارد، عنوان کرد: بر خود واجب می‌دانیم تا در سازه‌های بندری و دریایی به مقوله سبک ایرانی اسلامی توجه ویژه داشته باشیم تا نمود بیرونی این مسئله مشخص باشد.

 

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی دارای یک بال تحت عنوان امور بین‌الملل است، ‌تاکید کرد: باید به مقوله امور بین‌الملل بیش از پیش توجه داشت و موجبات فعالیت هرچه بیشتر این بخش را فراهم کرد.

 

روابط عمومی مردم را بیشتر با مشاغل دریایی و حرفه دریانوردی آشنا  کند

 

بنا بر این گزارش، در ادامه مراسم ، حسین عباس نژاد؛ مشاور مدیرعامل و مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه اشاعه فرهنگ دریایی، از وظایف مهم روابط‌ عمومی است بر تولید محتوای تخصصی روابط‌ عمومی در این حوزه و‌همچنین حوزه بین‌الملل تاکید کرد.

 

به گفته وی، سرعت عمل در مخابره و انتشار اخبار بندری و دریایی بر اساس مصالح و منافع ملی و کشوری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بیش از ۸۵ درصد حمل‌ونقل کالا در جهان از طریق دریا و به وسیله کشتیرانی‌های تجاری جابجا می‌شود.

 

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر  خاطرنشان کرد: با توجه به تخصصی بودن تمامی امور و فعالیت‌های دریایی و بندری واضح است که روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی باید به عنوان مرجع دریایی کشور، تخصصی باشد.

 

عباس نژاد با بیان اینکه یکی از کارکردهای روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، اشاعه فرهنگ دریایی در جامعه است، گفت: از گزاره‌های مورد تاکید در دولت، ترغیب مردم برای گریز از مناطق مرکزی کشور و تشویق به زندگی در ساحل و ساحل‌نشینی است و در همین راستا، مجموعه روابط‌ عمومی‌ها می‌توانند با استفاده ابزار‌های ارتباطی و رسانه‌ای که در اختیار دارند، مردم را با مشاغل دریایی و حرفه دریانوردی آشنا و نزدیک کنند.

 

وی با اشاره به شرایط حساس جنگ اقتصادی و اهمیت اطلاع ‌رسانی درست و دقیق، اظهار داشت: در شرایط جنگ اقتصادی لازم است که روابط‌عمومی‌ها برای تهیه و انتشار اخبار از منابع دریایی و بندری بهره گیرند و سیاست‌گذاری منسجمی داشته باشند.

 

مشاورمدیرعامل سازمان بنادر ادامه داد: علاوه بر این برای سازمان‌های فعال در حوزه تجارت دریایی، تولید محتوا در محیط‌های بین‌المللی از اهمیت بسیار بالایی برخودار است.

 

 مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر  خاطر نشان کرد: تولید محتوای تخصصی و هدف‌مند روابط‌عمومی در حوزه بین‌الملل می‌تواند در جلب و جذب سرمایه‌گذار موثر و سازنده باشد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایجاد فرصت‌های ترانزیتی برای ایران

چ اردیبهشت 28 , 1401
زمان مطالعه: 5 دقیقه مرین‌پرس: دبیر انجمن کشتیرانی با اعلام این مطلب درباره فرصت‌هایی که مسیرهای ترانزیتی ایران می‌تواند برای روسیه در شرایط تحریم‌های اروپا و آمریکا داشته باشد، گفت: طبیعی است که در مخاصمه به وجود آمده اروپا و آمریکا و سایر متحدان تحریم‌های اقتصادی متعددی را متوجه روسیه […]

همچنین بخوانید: