همایش آموزشی “رانندگی تدافعی” در بندرشهید رجایی برگزار شد / افزایش دوره‌های آموزشی برای رانندگان الزامی است

زمان مطالعه: 2 دقیقه



نخستین همایش آموزش “رانندگی تدافعی” با هدف ارتقا سطح ایمنی، آشنایی با مخاطرات احتمالی و کاهش حوادث رانندگی در بندر شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ، نخستین همایش آموزشی “رانندگی تدافعی” امروز دوشنبه دوم خرداد به منظور افزایش دانش و آگاهی رانندگان شاغل در مجتمع بندری شهید رجایی و توسعه فرهنگ‌سازی در زمینه بکارگیری الزامات ایمنی با حضور جمعی از رانندگان شاغل در شرکت‌های این بندر برگزار شد. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: تصادفات رانندگی به عنوان یکی از چهار عامل اصلی تهدید‌ کننده سلامت و جان انسان‌ها به شمار می‌رود، لذا برگزاری دوره‌های آموزشی با چنین موضوعاتی می تواند گامی موثر در جهت ارتقای سطح ایمنی و کاهش آمار حوادث رانندگی و جاده‌ای باشد.

علی‌رضا محمدی‌کرجی‌ران، با بیان اینکه 52 درصد از تخلیه کالاهای کل کشور در بندر شهید رجایی صورت می گیرد، افزود: با افزایش تردد کامیون‌ها برای بارگیری و جابه‌جایی کالاها در پایانه ها و افزایش میزان کار به ویژه در ساعات اداری، حوادث رانندگی بیشتر می‌شود براین اساس تکرار دوره‌های آموزشی ویژه رانندگان کشنده‌‌ها یک نیاز جدی و ضروری است. 

وی بیان کرد: در راستای افزایش ایمنی، برای کاهش خسارت‌های جانی و مالی اقدامات موثری از جمله افزایش نصب علائم رانندگی، توسعه سیستم های کنترل هوشمند و در مجموع توسعه زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و رفع معایب نقاط پرحادثه با استانداردسازی خیابان‌ها و جاده‌های این بندر حساس و پر اهمیت در حال انجام است. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان  اتخاذ “جریمه های سبز”را یکی از موضوعات بازدارنده در کاهش حوادث از جمله تصادفات دانست و گفت: در راستای آموزش و فرهنگ سازی الزامات و دستورالعمل‌های ایمنی، واحدHSE  بندر  مکلف به اعمال جریمه سبز برای شرکت‌های دارای حادثه می باشد که پیمانکاران مستقر در مجتمع بندری شهید رجایی در صورت ایجاد حادثه جانی، بر اساس نوع و علل بروز حادثه باید نسبت به فرهنگ سازی الزامات ایمنی، بهداشتی و زیست محیطی که مورد غفلت واقع شده و موجبات بروز حادثه را فراهم آورده است اقدام نمایند.

وی برگزاری دوره ها و همایش های آموزشی تخصصی مرتبط با عملیات جاری در بندر، تهیه و نصب علائم هشدار دهنده و دستورالعملهای HSE در محوطه های عملیاتی پر خطر، تهیه امکانات رفاهی و بهداشتی برای کارگران، ایجاد فضای سبز را بخشی از جرائم سبز عنوان کرد.

گفتنی است؛ نخستین همایش آموزش “رانندگی تدافعی” با مشارکت اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیستHSE بندر شهید رجایی و یکی از شرکت‌های توسعه خدمات دریایی و بندری با تدریس سرهنگ عباس‌زاده، فرمانده سابق پلیس راه استان هرمزگان در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی استان برگزار شد.

شایان ذکر است؛ در پایان از رانندگان شاغل در بندر شهید رجایی که رعایت الزامات ایمنی و دستورالعمل های ابلاغی واحدHSE   اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان را ارجح امور خود قرار داده بودند با اهدا لوح تقدیر قدردانی شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حدود ۱۰۰ هکتار از زمین‌های بندر امیرآباد آزاد می‌شود

د خرداد 2 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس مدیرکل بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت که سه کارخانه فولاد، کاغذ و واحد تولیدی ام دی اف یکصد هکتار از زمین‌های بندر را اشغال کرده‌اند که به دلیل جانمایی نامناسب و حضور غیر کارشناسی ورشکسته شده‌اند که با انجام فرایند فسخ […]

همچنین بخوانید: