گرگانرود برای ورود آسان صیادان به دریای خزر لایروبی می‌شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

عبدالجلال ایری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  رسوب برداری مصب و بخش انتهایی گرگانرود در محدوده گمیشان به عنوان سایت پشتیبان احداث بندر صیادی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود : به دلیل رسوب گذاری و کاهش تراز آبی خزر امکان تردد ماهیگیران از گرگانرود به خزر وجود ندارد و هزاران صیاد منطقه با مشقت و سختی فراوان از ساحل سایر شهرستان ها وارد این دریا می شوند.

نماینده مردم کردکوی، گمیشان، ترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی گفت : با توجه به وابستگی اقتصادی مردم منطقه به دریای خزر، لایروبی گرگانرود از اهمیت زیادی برخوردار است و تلاش می کنیم فعالیت های ماهیگیری آنان تسهیل شود.

ایری از جهش چند برابری فعالیت سایت میگوی گمیشان خبر داد و گفت: با توجه به درپیش بودن بهره برداری از فاز ۶ هزار هکتاری میگو، مذاکراتی با رییس سازمان شیلات انجام شده تا علملیات تعریض کانال‌های آبرسان مجتمع میگو شتاب گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت : با بهره‌برداری از مجموع ۲ فاز مجتمع میگو گمیشان به مساحت ۱۰ هزار هکتار تا افق ۱۴۰۴، سالانه افزون بر ۱۷ هزار تن میگو تولید و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری می‌شود.

 گمیشان در شمال غربی استان و هم مرز با کشور ترکمنستان قرار دارد و شغل اغلب اهالی این منطقه ترکمن نشین صیادی و کشاورزی است 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اهدای ۱۵۳ هکتار از اراضی نیروی دریایی ارتش به مردم کُنارک

ش خرداد 7 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، طی سفری که به همراه امیر سرتیپ سعید شعبانیان معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع به استان سیستان و بلوچستان داشت،گفت: در اجرای منویات فرمانده معظم کل قوا نیروی دریایی ارتش به عنوان بخشی از […]

همچنین بخوانید: