تشریح فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در بندر امام (ره) / تعهد 29 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی برای مکانیزه سازی پایانه‌های تخلیه و بارگیری غلات بندر امام (ره)

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از تعهد ٢٩ هزار میلیاردی بخش خصوصی برای احداث و تکمیل پایانه‌های تخصصی و مکانیزه تخلیه و بارگیری غلات در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ؛ بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه این مجتمع بزرگ بندری با پشت سر گذاشتن دو دهه فعالیت پرافتخار در حوزه‌ی جذب سرمایه‌گذاری، جلب مشارکت بخش خصوصی، ایجاد ظرفیت‌های متعدد در زمینه نگهداری انواع کالاها و ایجاد پایانه‌های بزرگ و خدمات ارزش افزوده، سیاست جذب سرمایه‌گذاری در احداث پایانه‌های تخصصی و مکانیزه را در دستور کار قرار داده است.

آقایی اظهار داشت: خوشبختانه سه فقره قرارداد پایانه مکانیزه غلات در شرایط مناسب عملیات اجرایی قرار دارند که جمعا ٢٩ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری تعهد شده را در برمی‌گیرند که امید می‌رود با چنین رویکردی در جذب بازار و افزایش کالا و کشتی نیز بتوان به نتایج  مثبتی رسید.

وی خاطر نشان کرد: عملیات توسعه پایانه کانتینری این بندر با سرمایه‌گذاری تقریبی ٣٣٠٠ میلیارد ریال نیز شروع شد که پیش‌بینی می‌گردد که با اتمام این پروژه از قابلیت‌های این پایانه کانتینری در جذب خطوط کشتیرانی و افزایش ترافیک و رقابت‌پذیری در تجارت دریایی کشور بهره‌گیری نماید.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) فراهم نمودن سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی خدمات لجستیکی و تکمیل زنجیره بازرگانی کالاها همزمان با اهتمام به ثمر رسیدن پروژه‌های در حال احداث را از دیگر دستورکارهای این اداره کل برشمرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان تصریح کرد: با توجه به اهمیت کاهش هزینه‌های تولید و  تسریع در انتقال کالاهای فرآوری شده، منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) همچنان یکی از باصرفه‌ترین و توجیه‌‌پذیرترین بنادر برای سرمایه‌گذاری در بخش خدمات ارزش افزوده است و به تبع فعالیت صنایع، ضمن ایجاد رونق اقتصادی و تجاری، موضوع مهم اشتغال پایدار نیز محقق خواهد شد.

وی با تأکید بر جذب سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی خدمات ارزش افزوده، بهره‌گیری از پتانسیل پتروشیمی‌های همجوار، واردات انواع کالاهای اساسی و صادرات محصولات پردازش شده ناشی از مواد معدنی را از جمله حوزه‌های قابل سرمایه‌گذاری در زمینه خدمات ارزش افزوده عنوان کرد و اظهار داشت: اولویت و رویکرد مهم این بندر ایجاد تنوع کالا و کسب بازارهای جدید بوده و در این راستا پذیرای تجار، بازرگانان و صاحبان سرمایه است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نامه ایران به سازمان بین‌المللی دریانوردی در اعتراض به راهزنی یونان

ش خرداد 7 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس در پی راهزنی دریایی یونان، سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی به توقیف کشتی نفتکش MT Lana تحت پرچم ایران در بندر کاریستوس و عدم تامین ایمنی دریانوردی در سواحل یونان اعتراض کرد . به گزارش تین […]

همچنین بخوانید: