طرح‌های آبزی‌پروی در بیله‌سوار حمایت می‌شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش ایرنا ، صاحبعلی اصغری روز یکشنبه در بازدید از مرکز پرورش ماهی در منطقه گوردیگل بخش قشلاق دشت بیله‌سوار اظهار کرد: محدودیتی برای حمایت از حوزه پرورش آبزیان برای توسعه و ورود سرمایه‌گذاران جدید در این شهرستان وجود ندارد و سرمایه‌گذاران این بخش مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی گفت: مرکز پروش سپید ماهی واقع در منطقه گوردیگل در زمینی به مساحت ۵۸ هکتار که شامل ۶ استخر بزرگ و چهار استخر کوچک ماهی بزرگترین مرکز پرورش ماهی شمال غرب کشور است.

فرماندار بیله‌سوار افزود: ظرفیت این محل ۱۲۰تن ماهی است که این ظرفیت به ۲۰۰ تن نیز قابل افزایش است و انواع ماهیان گرمابی از جمله آمور ، کپور، فتواک و بیگ هد در این محل پرورش و توسعه می یابد و محصولات آن تاکنون به کشورهای عراق ، ارمنستان و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

وی گفت: به جهت وجود تنوع اقلیم،  ظرفیت بالایی برای پرورش ماهی در این شهرستان وجود دارد و تلاش می‌شود با استفاده از این ظرفیت‌های خدادادی تولید سالانه ماهی را در این منطقه بطور قابل توجهی افزایش دهیم.

صیاد خانی، مدیر مرکز پرورش سفید ماهی نیز گفت: این محل از چهار سال پیش با ظرفیت اشتغال مستقیم ۳۰ نفر راه‌اندازی شده و روزانه چند صد کیلو ماهی به بازارهای شهرستان‌های همجوار ارسال می‌شود.

شهرستان بیله سوار در شمال استان اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تعمیرات اساسی و زیرآبی 5 فروند شناور در بندر امام خمینی(ره) از ابتدای سال

د خرداد 9 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه از ابتدای سال جاری تاکنون 5 فروند شناور ملکی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با هدف ارتقا ضریب ایمنی شناورها و عملیات‌های دریایی در داک سرسره تعمیراتی بندر امام خمینی(ره) تحت تعمیرات زیرآبی و اساسی قرار گرفتند.  علایی افزود: حجم تعمیر […]
محمدعلی علایی  ،معاون فنی و نگهداری بندر امام خمینی(ره)،سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: