ضرورت سرمایه‌گذاری در تاسیسات بندری و توسعه زیرساخت‌های بندری/ توان عملیاتی کانتینری بنادر باید افزایش یابد/ الزامات رقابت‌ با استانداردهای روز دنیا در حوزه زیرساخت‌‌های بندری

زمان مطالعه: 2 دقیقه



عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه باید توان عملیاتی کانتینری بنادر ایران افزایش پیدا کند، گفت: سرمایه‌گذاری کافی در تاسیسات بندری و توسعه زیرساخت‌های بندری از مهم‌ترین مسائلی است که در این راستا باید مدنظر قرار گیرد.

سیده فاطمه مقیمی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به پتانسیل بسیار بالای ایران در بخش لجستیک، اظهار داشت: متاسفانه تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکایی‌ها، پتانسیل بسیار بالای ایران در بخش لجستیک را تحت تاثیر قرار داده است و باید با رفع تحریم‌ها و محدودیت‌های مالی شاهد حضور سرمایه‌گذاران در این حوزه باشیم.

 

ایران؛ در بهترین موقعیت برای تبدیل شدن به قطب اصلی ترانزیت کالا

 

وی ادامه داد: ایران در بهترین موقعیت برای تبدیل شدن به قطب اصلی ترانزیت کالا در مسیرهای تجاری شرق به غرب قرار گرفته است و باید از این ظرفیت ویژه به نحو مطلوب استفاده کنیم و در عین حال ضروری است که زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و به ویژه سرمایه‌گذاران خارجی در ایران فراهم شود تا شاهد بهبود وضعیت زیرساخت‌ها باشیم.

 

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود در بازه زمانی میان مدت، سرمایه‌گذاری کلان در زیرساخت‌ها منجر به بهبود تدریجی کیفیت حمل و نقل کشور و کارایی هرچه بیشتر زنجیره تامین شود، خاطرنشان کرد: کشور ما باید به خوبی از وسعت شبکه حمل و نقل خود استفاده کند و جایگاه خود را در این بخش در منطقه و سطح بین‌الملل ارتقاء بخشد.

 

بندر، جاده و ریل؛ ۳ بازوی توسعه حمل‌ونقل ترکیبی

 

مقیمی با بیان اینکه باید توان عملیاتی کانتینری بنادر ایران افزایش پیدا کند، عنوان کرد: سرمایه‌گذاری کافی در تاسیسات بندری و بهره‌مندی از شرکت‌های بین‌المللی متصدی امور بندری جهت نظارت بر فعالیت‌ها موجب می‌شود کیفیت زیرساخت‌ها و تاسیسات بندری کشور با استانداردهای روز دنیا رقابت کند.

 

وی با اشاره به افزایش وابستگی به حمل‌ونقل ترکیبی در شرایط تحریم، گفت: جاده‌ها یکی از بخش‌های لازم و ضروری برای رشد اقتصادی به شمار می‌روند و وجود بزرگراه‌های چندبانده و مدرن که شهرهای مهم را به بنادر کشور متصل کند موجب افزایش سرعت ترانزیت داخلی می‌شود.

 

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: زیرساخت‌های ریلی در کشور فرسوده و نیازمند سرمایه‌گذاری و افزایش سطح کیفیت است که در صورت تحقق آن سرعت ترانزیت کالا ارتقاء می‌یابد و حمل و نقل ترکیبی کشور به خوبی از این مزیت بهره‌مند می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بنادر ترکیه برنده اصلی جنگ روسیه

د خرداد 16 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس؛ با توجه به اینکه ترکیه عبور کشتی‌ها با پرچم روسیه را ممنوع نکرده به همین جهت بیشترین منفعت را در دریای سیاه در بحبوحۀ جنگ روسیه – اوکراین برده است. به گزارش خبرگزاری‌ها داده‌های دریافتی نشان می‌دهد که بنادر ترکیه در ماه‌های ژانویه […]

همچنین بخوانید: