هشدار ازدحام و ترافیک کشتی ها در بنادر اروپایی

زمان مطالعه: 2 دقیقه



فدراسیون شرکت‌های بندري خصوصی و پایانه‌های اروپایی در خصوص ایجاد ترافیک بالای کشتی ها در بنادر اروپایی برای تخلیه و بارگیری پس از اتمام قرنطینه کرونا هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم اگزکتیو، فدراسیون شرکت‌های بندری خصوصی و پایانه‌های اروپایی (FEPORTS) نسبت به ترافیک محموله‌های حمل و نقل دریایی در بنادر اروپا پس از پایان قرنطینه کووید ۱۹ در شانگهای هشدار داد.

قرنطینه کووید در شانگهای سختگیرانه بوده و مقامات محلی تست روزانه و محدودیت تردد در مناطق مسکونی، حتی برای نیازهای اولیه روزانه مانند خرید مواد غذایی را اجرا کرده اند. این اقدامات، تأثیرات گسترده‌ای بر عملیات لجستیک در یکی از شلوغ‌ترین بنادر جهان داشته است و ترابری به بندر شانگهای را مختل کرده است.

بر اساس داده‌های VesselsValue، بیش از 700 کشتی (از همه نوع) منتظر بارگیری در شلوغ‌ترین بندر کانتینری جهان هستند و تا زمانی که عملیات ترمینال دوباره به حالت عادی بازگردد، در لنگرگاه منتظر خواهند بود. 

فدراسیون شرکت‌های بندری خصوصی و پایانه‌های اروپایی هشدار می دهد که بسیاری از این کشتی ها پس از بارگیری عازم اروپا خواهند شد و طی 2 تا 3 ماه آینده به بنادر اروپایی خواهد رسید و فشار مضاعف برای زنجیره های تامین اروپا به همراه خواهند داشت.

لامیا کردجوج بلکید، دبیر کل فدراسیون شرکت‌های بندری خصوصی و پایانه‌های اروپایی در این خصوص گفت: پیش‌بینی و سازماندهی کشتی های ورودی به اروپا بسیار ضروری است؛ ذینفعان از جمله خطوط کشتیرانی، مقامات بندری، پایانه های بندری، بخش کشتیرانی، حمل و نقل کالا، اپراتورهای یدک کش، اپراتورهای حمل و نقل داخلی، اپراتورهای ریلی، اپراتورهای حمل و نقل جاده ای باید هرچه سریع تر تحت حمایت کمیسیون اتحادیه اروپا گرد هم آیند تا در مورد چگونگی مدیریت ترافیک ورودی بررسی های لازم را انجام دهند..

به گزارش دویچه وله، نزدیک به یک سوم کالاهایی که به طور معمول شانگهای را ترک می کنند، به دلیل قرنطینه با تاخیر رسیدن به مقصد مواجه می شوند. وینسنت استامر، کارشناس زنجیره تامین، به دویچه وله گفت که 5 تا 8 درصد تجارت بین چین و آلمان (بزرگترین اقتصاد اروپا) اکنون به تاخیر افتاده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صنایع و حمل ونقل دریایی در معرض آسیب‌های جنگ روسیه و اوکراین

س خرداد 17 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس؛ موسسه S&P Global Platts با انتشار گزارشی توجه جهانیان را به این نکته جلب کرد که تنها حمل و نقل دریایی نیست که از محل کووید ۱۹ و جنگ روسیه و اوکراین آسیب می‌بیند بلکه تمامی صنایع دریایی مانند نفت و گاز و […]

همچنین بخوانید: