واژگونی مرگبار قایق بادی در دریای محمودآباد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

سعید خادمی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار مرین‌پرس افزود:عصر امروز اعضای یک خانواده آملی در شهرک خانه دریا با استفاده از یک قایق بادی وارد آب شدند که به دلیل طوفانی بودن دریا غرق شدند.

وی با بیان اینکه اعضای این خانواده فاقد جلیقه نجات بودند، بیان کرد: به علت مواج بودن دریا قایق بادی دچار حادثه می شود که ناجیان غریق مستقر در منطقه دو نفر از اعضای این خانواده را نجات می دهند.

رئیس هیات نجات غریق شهرستان محمودآباد گفت: متاسفانه نفر سوم این خانواده که یک مرد ۴۵ ساله بوده است  بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داد.

روز گذشته نیز یک جوان مسافر و غیربومی هنگام شنا در آب‌های ساحلی دریای مازندران در شهرستان رامسر غرق شد و جان باخت.

 پنجم فروردین امسال نیز واژگونی یک فروند قایق موتوری در آب‌های ساحلی شهرستان بابلسر سبب مرگ یک دختر ۲۰ ساله شد.

مازندران حدود ۳۴۰ کیلومتر از ساحل دریای خزر را در اختیار دارد. طرح سالم‌سازی در سواحل مازندرانی دریای خزر در روز سوم خرداد ماه  امسال به صورت رسمی آغاز به کار کرد در این طرح حدود یک‌هزار و ۲۰۰ ناجی غریق در مناطق اجرای طرح و نقاط حادثه خیز دریای خزر در محدوده استان مستقر شدند.

طرح سالم‌سازی دریا که از سال ۱۳۹۱ با هدف کاهش تلفات ناشی از غرق شدن هنگام شنا در آب‌های ساحلی دریای مازندران به اجرا درآمد، همه ساله از روزهای آغازین خرداد شروع می شود و تا نیمه دوم شهریور ادامه می یابد. این طرح در میان مردم به طرح دریا و طرح ساماندهی دریا هم شهرت دارد.  

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سازمان ملل: سال گذشته بیش از سه هزار پناهجو جان خود را در دریا از دست دادند

ج خرداد 20 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه  سخنگوی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد  که بر اساس داده های جدید آژانس پناهندگان سازمان ملل، در حالی که تعداد گزارش شده پناهجویان و مهاجرانی که از دریای مدیترانه به سمت اروپا عبور می کنند کمتر از سال ۲۰۱۵ […]

همچنین بخوانید: