صنایع فرآوری محصولات شیلات و خرما در استان بوشهر تقویت شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر یکشنبه در نشست با مسئولان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در حوزه کشاورزی دارای ظرفیت‌های بسیار بزرگی است که باید به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

وی به نقش مهم بخش کشاورزی در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: کشاورزی یک منظومه در عرصه تولید و پیشرفت است که در عرصه امنیت غذایی دارای نقش مهم و ویژه‌ای است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اهمیت و ضرورت طرح‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی و فرآوری محصولات بیان کرد: بی‌توجهی به عرصه محصولات کشاورزی ضمن اینکه مقاومت را دچار مشکل می‌کند، اقتصاد را دچار چالش و مشکل می‌کند.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در صنایع فرآوری محصولات شیلات ضعیف است خاطر نشان کرد: باید به سمت توسعه صنایع فرآوری آبزیان گام برداشت چراکه مزیت‌های فراوانی در عرصه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زایی و صادرات دارد.

لزوم ایجاد مجتمع بزرگ صنعتی خرما

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر توجه به ایجاد شهرک و مجتمع بزرگ شیلات در استان بوشهر را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: ایجاد شهرک و مجتمع بزرگ صنعتی خرما در دشتستان در اولویت قرار گرفته شود.

امام جمعه بوشهر وجود ۹۳۶ کیلومتر مرز دریایی خلیج‌فارس در استان بوشهر را یک ظرفیت مهم دانست و افزود: باید با استفاده از روش‌های نوین دانش‌بنیان و ایده‌های جدید از پرورش آبزیان استفاده کرد.

صفایی بوشهری گرانی محصولات آبزیان در استان را از گلایه مهم مردم استان دانست و خاطر نشان کرد: قیمت محصولات آبزیان در استان بوشهر گران‌تر از دیگر نقاط کشور است که در این راستا راه‌اندازی بازارچه و تعاونی عرضه محصولات آبزیان در استان ضروری است.

وی با بیان اینکه یکی از بحران‌های حوزه کشاورزی تأمین آب است تصریح کرد: استان بوشهر همواره دچار مشکل کم‌آبی بوده که توجه به طرح‌های مختلف سازگار با کم آبی و گیاهان شورپسند یک ضرورت است.

صفایی بوشهری با تأکید بر توجه به صنایع فرآوری محصولات کشاورزی خاطر نشان کرد: استان بوشهر در عرصه شیلات و آبزیان از ظرفیت بالایی برخوردار است که باید از این ظرفیت در توسعه طرح‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی استفاده حداکثری شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به تدوین سند چشم‌انداز حوزه کشاورزی استان تصریح کرد: باید این سند به‌روز رسانی و اجرایی شود.

امام جمعه بوشهر، از تصویب سند اقتصاد دانش‌بنیان ۵۰ ساله استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: استان بوشهر در تهیه این سند در کشور الگو است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیش بینی تولید ۱۰ هزار تن ماهی در استان ایلام

ی خرداد 22 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه رضا سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان ایلام با دارا بودن ۲۲۰ مزرعه پرورش ماهی یکی از قطب‌های پرورش ماهی در بین استان‌های غیرساحلی کشور محسوب می‌شود. وی افزود: ماهی تولید شده در استان ایلام اعم از ماهی گرمابی و سردابی هستند که […]

همچنین بخوانید: