مددجویان کمیته امداد چابهار مهارت‌های شیلاتی فرامی‌گیرند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای چابهار، عبدالحمید نارویی در این خصوص اظهار داشت: تفاهم‌نامه چهارجانبه بین کمیته امداد امام خمینی (ره)، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، اداره کل شیلات، مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور و شرکت گروه کارآفرینان سواحل مکُران تیس منعقد شده است.

وی هدف از انعقاد این  تفاهم‌نامه را برنامه‌ریزی و اجرای دوره های آموزشی رشته امور شیلات و آبزی‌پروری برای اشتغال‌زایی عنوان کرد و افزود: تعهدات آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان چابهار برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر روند  برگزاری دوره‌های آموزشی است. 

نارویی بیان کرد: تعهدات اداره کمیته امداد امام خمینی (ره)، اطلاع رسانی، معرفی یک‌هزار نفر مددجو و تامین سرویس رفت و آمد برای مددجویان است.

 رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای چابهار گفت: تعهدات اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان و مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور نیز معرفی مربیان دارای شزایط لازم، فراهم کردن فضای آموزشی و تعهدات شرکت گروه کارآفرینان سواحل مکران تیس هم فراهم کردن امکانات کارگاهی و مواد مصرفی، نظارت بر روند تولیدات، پشتیبانی و بازاریابی و فروش محصولات است.

وی با بیان اینکه اجرایی شدن تفاهم‌نامه بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و ادارات مختلف نقش مهمی در اشتغال و مهارت آموزی و تربیت نیروی انسانی ماهر دارد، اظهار داشت: براساس تفاهم‌نامه چند دوره برای سکونتگاه‌های غیررسمی در حاشیه شهر چابهار برنامه‌ریزی و برخی دوره‌ها برگزار شده است که می‌تواند نقش موثری در اشتغال‌زایی بانوان این سکونتگاه‌ها داشته باشد.

نارویی با اشاره به اینکه ۱۵ گروه‌ هدف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای داریم، افزود: دانشجویان، دانش‌آموزان، سربازان وظیفه، زندانیان، افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانواده و اعضای خانواده‌هایشان، آسیب دیدگان اجتماعی از اعتیاد، ساکنان مناطق روستایی و عشایری، متقاضیان مهارت‌آموزی، شاغلان بنگاه‌های اقتصادی، زنان خانه‌دار، دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، مشمولان بیمه بیکاری برای تکمیل مهارت، کودکان کار، پناهندگان و اتباع خارجی از جمله گروه‌هایی هستند که در حوزه‌های مختلف، آموزش‌های فنی حرفه‌ای را فرا می‌گیرند.

شهرستان چابهار در کرانه دریای مکُران (عمان) و آب‌های اقیانوسی واقع شده و از ظرفیت مناسبی برای فعالیت‌های شیلاتی برخوردار است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

موجودی کالاهای اساسی در بنادر کشور از ۴ میلیون تن عبور کرد

د خرداد 23 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در انبارهای بندری، شناورهای پای اسکله ها و شناورهای منتظر در لنگرگاه ها بیش از ۴ میلیون و ۸۸ هزار تن است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ،روانبخش بهزادیان درباره آخرین […]
روانبخش بهزادیان،مدیرکل امور بندری، سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: