موضوعات: شیلات

افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۰ طرح شیلاتی در گرگان و گمیشان/ افزایش تولید میگو در گلستان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/گلستان سرپرست اداره‌کل شیلات استان گلستان از افتتاح و کلنگ زنی ۲۰ طرح شیلاتی همزمان با هفته جهاد کشاورزی در شهرستان های گرگان و گمیشان خبر داد.

اسماعیل جباری در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس گفت: همزمان با هفته جهاد کشاورزی ۲۰ طرح شیلاتی در شهرستان‌های گرگان و گمیشان افتتاح و کلنگ زنی می شود که این پروژه ها شامل ۱۷ مزرعه پرورش میگو در شهرستان گمیشان و سه طرح پرورش متراکم کپور ماهیان با استفاده دو منظوره از آب چاه های مجاز کشاورزی در شهرستان گرگان است.

وی با بیان اینکه افتتاح این طرح های شیلاتی رونق تولید و اقتصاد استان گلستان را به دنبال خواهد داشت، افزود: همچنین پنج مزرعه پرورش میگو با پیش‌بینی اعتبار ۳۰ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات استانی کلنگ زنی می‌شود.

سرپرست اداره‌کل شیلات استان گلستان از افتتاح ۱۲ مزرعه پرورش میگو با اعتبار ۶۰ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات استانی خبر داد و یادآور شد: ظرفیت تولید هر مزرعه میگو ۵۴ تن است که با افتتاح این ۱۲ مزرعه تولیدات میگو در استان گلستان افزایش می یابد و حدود یک هزار تن به میزان تولیدات افزوده می‌شود.

جباری از اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ۴۹۳ نفر با افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۷ مزرعه پرورش میگو در شهرستان گمیشان خبر داد و تاکید کرد: همچنین افتتاح سه طرح پرورش متراکم کپورماهیان با استفاده دو منظوره از آب چاه های مجاز کشاورزی با متراژ ۹ هزار مترمربع و اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای ۹ نفر در گرگان از دیگر برنامه‌های ما در هفته جهاد کشاورزی امسال است.

وی اضافه کرد: برای راه اندازی این سه مزرعه دو هزار و ۱۶۰ میلیون ریال هزینه شده که از این میزان یک هزار و ۸۰۰ میلیون ریال آن از محل اعتبارات بنیاد برکت پرداخت شده و مابقی آورده شخصی بوده است.
انتهای پیام

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت