ظرفیت تجدیدپذیرها در تهران به ۱۰ مگاوات می‌رسد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها ظرفیت تجدیدپذیرها در تهران تا انتهای امسال به ۱۰ مگاوات می‌رسد و اکنون نیز به منظور مدیریت مصرف، برق مولدهای خودنگهدار را هر کیووات ساعتی ۱۵۰۰ تومان خریداری می‌کنیم.

به گزارش «مرین‌پرس» کامبیز ناظریان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه‌های توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در تهران، اظهار کرد: مجموعه ای به نام ساتبا با نیروهای متخصص در این حوزه در بدنه وزارت نیرو وجود دارد که تدابیر خوبی در راستا اندیشیده‌اند و قرار شده که ۱۰ هزار مگاوات انرژی نو در دوره چهار ساله در کل کشور ایجاد شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متعددی برای این مهم تعریف شده است، تاکید کرد: در حال حاضر در تهران ۳.۵ مگاوات انرژی تجدیدپذیر در بخش خورشیدی وجود دارد که عدد چندان نامطلوبی نیست اما برنامه‌ریزی که داریم این است که حدود ۱۰۰ مگاوات در طول دو سال آینده به ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر اضافه کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ امسال در حوزه شهر تهران آنچه در دستور کار شرکت توزیع تهران بزرگ بوده، احداث پنج مگاوات انرژی تجدیدپذیر است که به عدد ۳.۵ مگاوات اضافه می‌شود و در کل ظرفیت انرژی تجدیدپذیر تهران به ۸.۵ مگاوات تا ۱۰ مگاوات افزایش پیدا می کند.

ناظریان با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های صنعت برق و وزارت نیرو در این راستا طراحی شده که بتوانیم تابستان را علی‌رغم وجود ناترازی به بهترین شکل و بدون محدودیت پشت سر بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه در این راستا تنها ضرورتی که وجود دارد این است که از فرصت‌های مدیریت مصرف که قابلیت اجرایی دارند استفاده کنیم، تصریح کرد: ضمن اینکه اقدامات بسیار خوبی در بخش‌های نیروگاهی و سایر بخش‌ها انجام شده، امیدواریم که در قالب یک کار مشارکتی در حوزه مشترکان و استفاده از فرصت‌های مدیریت مصرف تابستان را به بهترین نحو پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان اینکه مصرف برق شهر تهران بیش از ۲۰۰۰ مگاوات است که حدود ۴۵ درصد مصرف کل کشور را دربرمی‌گیرد، اظهار کرد: در زمان گرم بار شبکه تهران به دلیل استفاده از سیستم‌های سرمایشی اضافه می‌شود، این سیستم‌های سرمایشی بعضا فرصت بسیار خوبی برای مدیریت مصرف هستند.

به گفته ناظریان علاوه‌بر این در حوزه مولدهای خودتامین نیز بسیاری از سازمان‌ها حتی مجتمع‌های خانگی و تجاری و بخش‌هایی دیگر که دارای مولدهای خودتامین هستند می‌توانند در زمان پیک از آن کنند، با اینکار ضمن اینکه  بخشی از بار خود را به مولد خودتامین منتقل می‌کنند و برای آن بخش نیز هزینه‌ای نمی‌پردازند صنعت برق نیز کیلووات ساعتی ۱۵۰۰ تومان انرژی را از آن‌ها خریداری می‌کند.

وی با بیان اینکه این یک فرصت استثنایی است که آن دسته از مشترکان می‌توانند از آن استفاده کنند، گفت: پیش‌بینی ما این است که ظرفیت صرفه‌جویی ۱۵۰ مگاوات در شهر تهران وجود دارد  و می‌توان برق ۱۵۰ هزار مشترک را تامین کرد که به نظر عدد بزرگی است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ساخت سیلوهای جدید در دستور کار سازمان بنادر/ آمادگی سازمان بنادر برای احداث آزمایشگاه ویژه تایید استاندارد کالاهای وارداتی در بندر امام(ره)/ دعوت از فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در حوزه تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی

د خرداد 23 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا و همچنین ورود کالاهای اساسی به بنادرکشور، گفت: امکان سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی وجود دارد و […]
علی‌اکبر صفایی،مدیرعامل سازمان بنادر،ساخت سیلوهای جدید

همچنین بخوانید: