ظرفیت بزرگ گردشگری دریایی در آستانه جام جهانی قطر

زمان مطالعه: 1 دقیقه

دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی کشور گفت: بحث گردشگری دریایی بین مناطق آزاد ما و شهرهای حاشیه خلیج فارس به خصوص در بحث جام جهانی ظرفیت بزرگی است.

به گزارش مرین‌پرس، سعید محمد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی کشور در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای گردشگری دریایی با توجه به در پیش بودن جام جهانی قطر، اظهار کرد: همانطور که می‌دانید ما منطقه آزاد اروند، کیش و قشم را داشته‌ایم و به تازگی هم منطقه چابهار به عنوان منطقه آزاد معرفی شده است.

وی افزود: بحث گردشگری دریایی بین مناطق آزاد ما و شهرهای حاشیه خلیج فارس به خصوص در بحث جام جهانی ظرفیت بزرگی است.

محمد ادامه داد: در همین راستا فعالان بخش خصوصی باید مشارکت کنند چرا که ما امکانات و زیر ساخت‌های لازم را داشته و آمادگی داریم تا اسکله‌ها، وروردی‌ها و بنادر را در اختیارشان قرار دهیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی کشور با بیان اینکه هزینه ساخت کشتی‌های تفریحی بالا است، گفت: قطعاٌ خرید یا اجاره کشتی هزینه کمتری را به همراه خواهد داشت، البته فعالان اقتصادی باید خودشان یک بررسی اولیه انجام دهند تا ببینند که آیا خرید به صرفه است یا اجاره، البته به نظر من خرید کشتی‌های دست دوم به صرفه‌تر است و به نسبت قیمت پایین‌تری دارد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر کار اصلی مشخص شدن مسیر و انجام تبلیغات وسیع است که می‌تواند نتایج مطلوبی را به همراه داشته باشد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آمریکا از ادعای تایوان حمایت کرد

چ خرداد 25 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آمریکا از ادعای روز گذشته جزیره تایوان در به کشیدن حاکمیت چین بر این جزیره و تنگه راهبردی تایوان حمایت کرد و همراستا با سیاست تفرقه برانگیز «ایندوپاسیفیک» خود در حمایت از جریان های جدایی طلب در این […]

همچنین بخوانید: