موضوعات: شیلات

۱۲۰ هزار نفر در بخش کشاورزی اردبیل اشتغال دارند

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، نادر تقی‌زاده ظهر پنجشنبه در آئین تجلیل از بهره‌برداران و کشاورزان نمونه استان اردبیل اظهار کرد: تولیدکنندگان و کشاورزان فعالان واقعی عرصه اقتصاد مقاومتی کشور هستند که به پشتوانه این فعالان کشاورزی توانسته‌ایم به صورت وسیع نیازمندی‌های کشاورزی استان و کشور را تأمین کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۵۵ نفر از بهره‌برداران و کشاورزان نمونه استان اردبیل به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی تجلیل می‌شوند، تصریح کرد: سه نفر از این افراد تجلیل شده، تولیدکننده نمونه کشوری بوده و ۵۲ نفر دیگر نیز جز بهره‌برداران و تولیدکنندگان برتر استان در حوزه زراعی، پرورش دام و طیور، شیلات و صنایع وابسته هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه امنیت غذایی کشور مدیون و مرهون زحمات این جهادگران است، گفت: کشاورزان در جبهه تولید و در تأمین امنیت غذایی بی‌وقفه تلاش می‌کنند و حاصل تلاش آنها قابل کتمان نیست.

تقی‌زاده افزود: امروز با تلاش تولیدکنندگان، عرصه کشاورزان ایران در زمینه تولید انواع محصولات زراعی، دامی و باغی در وضعیت قابل قبولی قرار دارد به گونه‌ای که هم اکنون افزون بر ۱۳۰ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سال زراعی گذشته ۱۲۰ هزار فعال و شاغل در بخش کشاورزی استان اردبیل با تولید ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، چهار درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص دادند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: در حالی که استان اردبیل کمتر از یک درصد مساحت ایران را دارد ولی با تولید بیش از ۴۰۰ هزار تن گندم، ۷۵۰ هزار تن سیب‌زمینی و ۴۵۰ هزار تن انواع محصولات باغی سهم عمده‌ای در تأمین نیاز به محصولات کشاورزی کشور را دارد.

منبع

مدیر سایت