موضوعات: سرخط خبرها

«سند ملی تقاضای حمل و نقل کشور» در اختیار تصمیم گیران قرار گرفت

زمان مطالعه: 1 دقیقه




مرین‌پرس


سند ملی تقاضای حمل و نقل کشور تهیه و جهت بهره برداری در اختیار مدیران، ذی نفعان، تصمیم گیران و کارشناسان صنعت حمل و نقل قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با بیان این مطلب، گفت: تهیه طرح جامع حمل و نقل کشور بر اساس قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور در زمره تکالیف وزارت راه و شهرسازی است.

شهریار افندی زاده افزود: وجود این طرح موجب دستبابی به مدل تصمصم گیری کلان در این عرصه شده و توسعه هدفمند و مبتنی بر جهت گیری استراتژیک توسعه زیرساخت ها بر پایه برآورد تقاضا، اولویت بندی تخصیص منابع بر اساس میزان بهبود در شبکه و جلوگیری از اجرای طرح های فاقد توجیه را به همراه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: در گام اول، این معاونت با همکاری هفت دانشگاه کشور اقدام به تهیه مدل ملی برآورد تقاضای سفر تا افق 1414 نمود و هم اینک طرح شبکه بهینه حمل و نقل در تمام شیوه ها به صورت یکپارچه با همکاری سازمان ها و شرکت های تابعه در دست انجام دارد.

افندی زاده تاکید کرد: دستاورد بخش اول مطالعات با عنوان «سند ملی تقاضای حمل و نقل کشور» تهیه شده و در قالب لوح فشرده به پیوست جهت بهره برداری مدیران، ذینفعان، تصمیم گیران، کارشناسان صنعت حمل و نقل قرار گرفته و گامی موثر در راستای توسعه کشور محسوب می شود.

منبع

مدیر سایت