مذاکرات سازمان بنادر با کشورهای همسایه برای ایجاد خط دائم مسافری و باری امید بخش است/ تخصیص سوخت یارانه ای به کشتی ها و شناورهای مسافری را به فال نیک می گیریم

زمان مطالعه: 2 دقیقه



کارشناس امور بین الملل گفت: ایجاد خط مسافری دریایی بین ایران و کشورهای همسایه اتفاق مهمی است که امیدواریم در دولت سیزدهم با سرعت پیگیری و به نتیجه برسد.

حسین احمدوند درباره ایجاد خطوط جدید مسافری و احیا خطوط دریایی که در گذشته متوقف شده بود به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اظهارداشت: دولت سیزدهم همکاری با کشورهای همسایه را در اولویت فعالیت های خود قرار داده و این اتفاق مهمی است که تمام بخش های فعال در عرصه بین الملل باید به آن توجه کنند؛ یکی از سازمان های مرتبط در این حوزه سازمان بنادر و دریانوردی است، این سازمان با فعال سازی خطوط مسافری و بار با کشورهای همسایه می تواند ارتباطات بین المللی را گسترش و تعمیق دهد. 

وی افزود: طی ماه های اخیر سازمان بنادر و دریانوردی، مذاکرات خوبی با کشورهای همسایه برای ایجاد خط مسافری داشته است که از مهم ترین آن می توان به قطر و عمان اشاره کرد؛ اگر خطوط مسافری بین دو کشور یاد شده دوباره برقرار شود می توان شاهد رونق گردشگری دریایی باشیم.

این کارشناس بین الملل یادآور شد: یکی از خطوط مسافری دریایی که برقراری آن اهمیت قابل توجهی دارد، مسیر قطر است؛ این مسیر مسافران زیادی دارد و از آنجا که به برگزاری جام جهانی فوتبال نزدیک می شویم، فعال سازی این خط مسافری می تواند مسافران زیادی را جذب کند.

وی گفت: خط مسافری و باری عمان یکی از خطوط استراتژیک است، از آنجا که فعالان اقتصادی زیادی در این کشور فعالیت می کنند، این خط مشوقی برای سرمایه گذاری و همکاری مشترک بین دو کشور خواهد شد به خصوص آنکه هدف تجاری ایران و عمان تا دو سال آینده 4 میلیارد دلار پیش بینی شده  است. 

احمدوند اظهارداشت: یکی از اتفاق های مثبتی که در دولت سیزدهم و بر اساس پیگیری های سازمان بنادر و دریانوردی محقق شد، تخصیص سوخت یارانه ای به کشتی ها، شناورها و قایق های تفریحی و مسافری است که در مسیرهای داخلی و بین المللی فعالیت می کنند؛ این امر باعث می شود رغبت و تمایل صاحبان شناور برای رونق گردشگری دریایی بیشتر شود، لذا باین مهم را باید به فال نیک گرفت.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر مذاکره با کشورهای همسایه برای ایجاد خط دائم مسافری و باری را آغاز کرده است، گفت: برای آنکه گفت و گوها اثربخش تر و عملیاتی شود، ضرورت دارد که وزارت امور خارجه در کنار این سازمان قرار گیرد تا بسترهای لازم فراهم شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش توان لجستیکی بندرامیرآباد/ سرعت اجرای پروژه های توسعه ای بندرامیرآباد مطلوب است

ج تیر 3 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه ، سرعت اجرای پروژه های توسعه ای بندرامیرآباد را مطلوب توصیف کردو گفت: این پروژه توسط کارشناسان فنی و مهندسی این سازمان به دقت نیازسنجی شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا اله یار در بازدید از بندرامیرآباد […]
محمدرضا اله یار،عضو هیأت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی، سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: