پکن: عملیات هواپیمای آمریکایی مخل صلح و ثبات منطقه است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش چین امروز شنبه اعلام کرد که پرواز اخیر یک هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان، عامدانه اوضاع اوضاع منطقه را مختل کرده و صلح ثبات را به خطر انداخته است.

«شی ئی» سخنگوی فرماندهی شرقی ارتش آزادی بخش خلق چین در این باره در بیانیه ای اعلام کرد که پکن نیروی هوایی و دریایی این کشور را جهت نظارت بر عملیات هواپیمای آمریکایی در روز جمعه بسیج کرد.

وی در ادامه این بیانیه افزود که پکن قاطعانه با اقدامات آمریکا در این رابطه مخالف است و نیروهای ارتش چین در حالت آماده باش هستند.

عملیات هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان پس از آن صورت می گیرد که پیشتر و در روز سه شنبه تایوان از ورود چندین هواپیمای جنگی چین به حریم هوایی این جزیره خبر داده بود.

وزارت دفاع تایوان در بیانیه ای در این خصوص اعلام کرده بود: حداقل ۲۹ هواپیمای جنگی ارتش آزادیبخش خلق چین روز سه شنبه وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان شدند.

جنگنده ها، بمب افکن های راهبردی، هواپیماهای ضد زیردریایی و سایر هواپیماهای ارتش آزادیبخش خلق چین در این عملیات مشارکت داشتند.

این در حالی است که پکن در تلاش است تا با عقب راندن نیروهای نظامی فرامنطقه ای از اطراف تایوان که طبق اصل چین واحد، جزئی از خاک این کشور محسوب می شود، مانع مداخله آنها در امور داخلی اش شود.

چندی پیش آمریکا از ادعای جزیره تایوان در به کشیدن حاکمیت چین بر این جزیره و تنگه راهبردی تایوان حمایت کرد و همراستا با سیاست تفرقه برانگیز «ایندوپاسیفیک» خود در حمایت از جریان های جدایی طلب در این جزیره، آبراه مذکور را جزو آب های بین المللی خواند.

وزارت خارجه تایوان اعلام کرده بود که تنگه راهبردی تایوان آبراهی بین المللی است و این جزیره از عبور و مرور کشتی های جنگی آمریکا در آنجا حمایت می کند.

واشنگتن در راستای سیاست ایندوپاسیفیک خود و با درنظر نگرفتن سیاست چین واحد، سعی در به چالش کشیدن قدرت روز افزون چین با تحریک جدایی طلبان در تایوان، هنگ کنگ و تبت دارد. همچنین حضور گسترده نظامی در آب های منطقه، ایجاد ائتلاف های نظامی با کشورهای هم پیمان خود و همکاری های نظامی و ارسال تسلیحات به تایوان از دیگر اقدامات آمریکا است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دریانوردی یا برده داری؟/ اجحاف آژانس های تامین نیرو بر حقوق دریانوردان

ش تیر 4 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس یکی از فرماندهان بازنشسته ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از تاثیر منفی عدم وجود حقوق استاندارد و نقش عملکرد آژانس های تامین نیروی انسانی بر حقوق دریانوردان خبر داد. به گزارش تین نیوز، کاپیتان علی‌ اصغر حصاری به خبرنگار ما گفت: با نگاهی به وضعیت […]

همچنین بخوانید: