اعلام آمادگی ایزوایکو برای ایجاد صنایع در پسکرانه و توسعه همکاری در حوزه صنایع دریایی با سازمان بنادر

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران با اشاره به اینکه ایزوایکو علاقمند به توسعه همکاری در حوزه صنایع دریایی با سازمان بنادر و دریانوردی است،‌ گفت: عمده نیازهایی که در سازمان بنادر تعریف می‌شود در ایزوایکو قابل تحقق است.

سلمان ضربی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر ودریانوردی، با تاکید بر ضرورت حمایت از صنایع دریایی و توجه هرچه بیش‌تر به حمل‌ و نقل دریایی در اقتصاد ایران،‌ اظهار داشت: محوری‌ترین فعالیت اقتصادی هر کشوری حمل‌و‌نقل دریایی است و بسیاری از کشورها از ظرفیت دریایی خود به نحو مطلوب بهره‌ برده‌اند اما در کشور ما صنعت دریایی مغفول مانده است.

 

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران در خصوص همکاری مشترک با سازمان بنادر و دریانوردی به منظور توسعه صنایع دریایی کشور، عنوان کرد: در گذشته با سازمان بنادر همکاری‌های مختلفی داشته‌ایم، از اینرو علاقمند به توسعه همکاری ها با این سازمان در آینده هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه تعمیرات شناورها با سازمان بنادر به خوبی در حال همکاری هستیم، بیان کرد: در حوزه ساخت شناورها قصد داریم تعامل بیشتری با سازمان بنادر و دریانوردی داشته باشیم و روابط خود را در این بخش توسعه دهیم.

 

ضربی ادامه داد: نیازهایی که در سازمان بنادر تعریف می‌شود در ایزوایکو قابل تحقق است و مطمئن هستیم در صورت توجه هرچه بیشتر و ایجاد مزیت رقابتی زمینه‌ساز پیشرفت هر دو مجموعه خواهیم بود؛ اتفاقی که به سود صنعت دریایی کشور و اقتصاد ایران است.

 

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران با بیان اینکه علاقمند به ایجاد صنایع در پسکرانه بنادر هستیم، گفت: در صورتی که پروژه‌ها تعریف و به مجموعه‌های صنعتی داخلی واگذار شود اهداف تعریف شده، محقق می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه هیچ راهی جز کوچ کردن به سمت سواحل و بنادر نداریم، گفت: ضرورت دارد، جمعیت کشور به سمت سواحل سوق پیدا کند و برای این امر باید مزیت‌های مختلفی ایجاد شود.

 

ضربی افزود: زمانی که مزیت‌های صنعتی به سمت سواحل منتقل ‌شود، اشتغال ایجاد و این اشتغال‌آفرینی زمینه‌ساز مهاجرت خواهد شد و در این میان خواهیم توانست از مزیت‌های دریایی، مزیت سواحل، بنادر به نحو مطلوب استفاده کنیم.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست بعدی

تسهیل و توسعه حمل و نقل یا ساخت و ساز؟/ لزوم ترجیح چرتکه به بیل و کلنگ

ش تیر 4 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس سعید قصابیان* : یک شرکت متشکل از تعدادی سهامدار حقوقی (عمدتا معدنی و فولادی)، برای اجرای اسکله بندر مکانیزه مواد فله معدنی در بندر شهید رجایی، 20 هزار میلیارد تومان سرمایه ‌گذاری کرده است.این شرکت از سال ۱۳۹۶ آغاز به کار کرده و با یک قرارداد […]