عملیات اجرایی هشت طرح سالم سازی دریا در مازندران آغاز شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرنگار مرین‌پرس، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح ها که همزمان با سفر شهرستانی سیدمحمود حسینی پور به چالوس در سواحل این شهرستان برگزار شد ، گفت که اجرای این طرح ها تا آماده شدن برای شنا حداکثر دو هفته زمان می برد.

 جبار فرجی افزود : در این طرح ها دوش آب شیرین ، نماز خانه ، تخت های آفتاب گیری ، کانکس مدیریتی ، سرویس بهداشتی ، رختکن تعویض لباس و محل استقرار ناجیان زنانه و مردانه پیش‌بینی شده است.
وی با بیان این که اجرای طرح سالم سازی در راستای دستور رئیس جمهوری در ارتباط با آزادسازی سواحل و افزایش ارائه خدمات به گردشگران انجام شده است ، گفت : با بهره برداری از این طرح ها در مجموع تعداد اماکن سالم سازی سواحل مازندرانی خزر به ۶۸ نقطه افزایش خواهد یافت.
رئیس جمهور دهم بهمن ماه سال گذشته در دستوری صریح‌ همه دستگاه‌های دولتی را بدون استثنا موظف به آزادسازی مناطق ساحلی تصرف شده دریا تا مرز قانونی حداقل ۶۰ متر از ساحل کرد.
تصرف حریم سواحل دریای خزر معضل چند دهه ای در استان های شمالی بود. تعریف حریم ۶۰ متری برای سواحل خزر دارای قانون مصوب با قدمت بیش از یک دهه است که پیش از این به علت مقاومت دستگاه های دولتی بدرستی اجرایی نشده بود
طرح سالم‌سازی دریا از سال ۱۳۹۱ با هدف کاهش تلفات ناشی از غرق شدن هنگام شنا و همچنین ارایه خدمات تجمیعی گردشگری و نظارت‌های اجتماعی در ۶۰ نقطه از  سواحل مازندرانی دریای خزر به اجرا درآمد و از آن زمان تاکنون و هرساله در ابتدای خرداد به صورت رسمی آغاز به مدت چهار ماه در سال فعالیت می کند.
سید محمود حسینی پور امروز یکشنبه در ادامه سفرهای شهرستانی  به چالوس سفر کرده است.
 استاندار را در این سفر حدود ۵۰ مدیرکل دستگاه اجرایی همراهی می کنند و بازدید از چند طرح نیمه‌تمام عمرانی، اعزام نماینده به تمامی روستاها به منظور گفت و گو با روستاییان و احصای مسایل و مشکلات آنها از اهداف سفر یک روزه استاندار مازندران به چالوس اعلام شده است.
حسینی‌پور در این سفر همچنین با اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و ایثارگران و فعالان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شهرستان چالوس دیدار و گفت و گو خواهد کرد. برگزاری نشست شورای اداری شهرستان هم برنامه پایانی سفر استاندار مازندران به چالوس اعلام شده است.
پیشتر استاندار مازندران طی روزهای ششم و نوزدهم خرداد ماه به ترتیب در اولین و دومین سفر شهرستانی به گلوگاه و فریدونکنار سفر کرده بود.
چالوس یکی از شهرستان‌های ساحلی استان مازندران است که براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن ۱۱۶ هزار و ۵۴۲  نفر جمعیت دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

منطقه آزاد اروند موظف به ایجاد زیرساخت‌های گمرکی است

ی تیر 5 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه بهروز قره بیگی در گفتگو با مرین‌پرس افزود: گمرک خوزستان آمادگی لازم از نظر نیروی انسانی و امکانات برای حضور در منطقه آزاد اروند را دارد. وی افزود: در صورتیکه حداقل شرایط استاندارد و زیر ساخت‌های لازم مهیا گردد گمرک در اسرع وقت آمادگی لازم جهت […]

همچنین بخوانید: