تمام دریانوردان شرکت کشتیرانی، ایرانی هستند/ ۸۰۰ نفر از علاقه مندان دریانوردی جذب شدند

زمان مطالعه: 1 دقیقه



مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی گفت: سال ۹۸ حدود ۶۷۰ نفر از دریانوردان شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خارجی بودند و در سال ۱۴۰۰ به ۳۸۰ نفر کاهش یافت و امسال همه آنها ایرانی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و‌ دریانوردی، محمدرضا مدرس خیابانی در روز جهانی دریانورد با بیان اینکه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران چهاردهمین شرکت کشتیرانی دنیا است که محموله‌های کانتینری، فله و جنرال کارگو را حمل کرده و در زمینه بانکرینگ هم فعال است، افزود: سال گذشته ۲۷ میلیون تن کالا جابجا کردیم که نسبت به سال قبل آن ۴۱ درصد رشد داشت.

وی با اشاره به حمل این محموله‌ها با ۱۴۶ فروند کشتی اقیانوس پیما گفت: انتظار می‌رود امسال هم رکوردهای خوبی شکسته شود به گونه‌ای که سه ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته‌ایم.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ تعداد ۶۷۰ نفر از دریانوردان ما خارجی بودند که در سال ۱۴۰۰ به ۳۸۰ نفر کاهش یافت ولی امسال همه آنها ایرانی هستند.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ نفر از علاقه مندان به دریانوردی را سال گذشته در کشتیرانی جذب کردیم، یادآور شد: از دو سال قبل که با شیوع ویروس کرونا روبرو شدیم چالش های متعددی در حوزه دریانوردان پدید آمد اما اکنون با واکسیناسیون سراسری، بار دیگر امکان همراهی خانواده‌های دریانوردان در سفرها فراهم شد.

وی به قرارداد خرید ۴ فروند شناور برای کشتیرانی دریای خزر اشاره کرد و ادامه داد: دو فروند شناور رو- رو و دو فروند شناور جنرال کارگو با سازنده داخلی امضا شده؛ این قراردادها در چند ماه گذشته به امضا رسید و ظرف دو سال آینده به کشتیرانی تحویل می‌شود. با تحویل این کشتی‌ها ۱۶ درصد به ظرفیت کشتیرانی خزر اضافه خواهد شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دریانوردان نمونه کشور در مراسم روز دریانورد معرفی شدند

د تیر 6 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد و با حضور مدیرعامل و اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی، فرماندهان نیروی دریایی ارتش و‌سپاه و جمعی از مدیران و مقامات ارشد ارگان های دریایی کشور از دریانوردان نمونه سال ۱۴۰۱ قدردانی شد. به گزارش […]
دریانوردان نمونه کشور ، روز دریانورد،سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: