۱۱ هزار تن ماهی در خراسان رضوی سالانه تولید می‌شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مجید طاهرپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان، هشت هزار و ۴۰۰ تن ماهیان سردابی و بقیه ماهیان گرمابی و خاویاری است.

وی ادامه داد: هم اکنون هزار و ۶۴۲ واحد پرورشی در بخشهای مختلف تولید شیلات از جمله ماهیان زینتی، ماهیان گرمابی، سردابی و گیاهان آبزی در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که بخش عمده آنها دارای مجوز هستند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در زمینه تولید ماهیان زینتی گفت: سالانه ۱۱ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در استان تکثیر و پرورش می‌ یابد که آمار مطلوبی است که این میزان تولید حاصل فعالیت ۹۲ مرکز پرورش ماهیان زینتی است.

طاهرپور افزود: سالانه در ۲ مرکز تولید شیلات تعداد ۱۳۵ هزار شاخه گیاهان آبزی نیز تولید می‌ شود. 

وی اضافه کرد: حساسیت زیاد بخش شیلات موجب می‌شود که این حوزه از شرایط و فضاهای خاص مانند شیوع کرونا، نوسانات اقتصادی و تورم متاثر شود اما خوشبختانه بهره‌برداران در این زمینه تمام تلاش خود را برای تولید موفق به کار می بندند.

استان خراسان رضوی جزو استانهای موفق کشور در زمینه شیلات است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فعالیت بیش از ۱۹ هزار دریانورد در خوزستان

چ تیر 8 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، بهروز آقایی در نشست ساماندهی سواحل خوزستان  افزود: در خوزستان ۲۷۵ لنج باری چوبی و فلزی و ۴۴۸ لنج صیادی  چوبی و فلزی وجود دارد. وی ادامه داد: در خوزستان  یک هزار و ۱۱۲ قایق صیادی، ۲۲ قایق غیرصیادی تحت عنوان شناور‌های ثبت […]

همچنین بخوانید: