توسعه بنادر کوچک کشور شتاب می‌گیرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرنگار مرین‌پرس، حسن بیک محمدلو روز چهارشنبه در نشست شورای عالی سازمان بنادر و دریانوردی در بوشهر افزود: توسعه بنادر کوچک بیشتر با هدف بهبود وضعیت ساحل نشینان است که در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد و این مهم در بودجه ریزی سازمان نیز دیده شده تا پروژه‎‌های دارای عایدات بیشتر برای مردم در اولویت ویژه دیده شوند.

وی اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور به استان‎‌های ساحلی نیز رسالت‎‌های مهم بر دوش سازمان بنادر و دریانوردی گذاشته شده که اهتمام جدی برای تحقق آن ایجاد شده است.

بیک محمد لو ادامه داد: نوار ساحلی کشور و بویژه نوار جنوبی به واسطه نقشه پررنگ در اقتصاد کشور همواره در اولویت‎های ویژه سازمان بنادر قرار دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز گفت: یکی از پروژه‎‌های شاخص بندر بوشهر پایانه مسافری دریایی است که تا پایان مهرماه سال جاری آماده افتتاح می‎‌شود.

محمد شکیبی نسب اضافه کرد: این پروژه به واسطه نقش آفرینی برای مسافران جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در قطر مورد حمایت ویژه سازمان بنادر است.

وی ادامه داد: طرح توسعه بندر بوشهر نیز در مجتمع بندری نگین پیش بینی شده که با اجرای طرح‎های مدنظر با استفاده از قابلیت‌‏های بخش خصوصی و طرح‎هایی مانند زون صنعتی و اسکله نفتی ظرفیت این بندر از هفت میلیون به ۱۵ میلیون تن در سال افزایش می‎یابد.

شکیبی نسب یادآور شد: در زمان حاضر بندر بوشهر در شاخص عملکرد کانتینری و تناژی به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: عمق کانال دسترسی بندر بوشهر نیز هم اکنون نزدیک به ۱۱ متر است که  براساس مصوبه مهم سفر سال گذشته رئیس جمهور به این استان باید با افزایش عمق مهیای پذیرش کشتی‌‎های ۵۰ هزار تنی شود.

شکیبی نسب افزود: اجرای پروژه لایه رسوب‌گیر برای کانال دسترسی بندر بوشهر از دیگر اولویت‎های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر است که به صورت ویژه در دست پیگیری قرار گرفته است.

وی بیان کرد: اجرای طرح جامع بنادر کوچک استان بوشهر در سه بازه زمانی پنج ساله با هدف رونق بخشی به اقتصاد ساحل نشینان از دیگر برنامه‎هایی است که عملیات آن در برخی از بنادر این استان آغاز شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

محموله پارچه قاچاق به مقصد نرسید

چ تیر 8 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با مرین‌پرس افزود: ماموران دریابانی در جریان بازرسی از این شناور ۵۰ هزار متر پارچه قاچاق را کشف و ضبط کردند. وی ارزش این محموله قاچاق را که در یکی از بنادر کشور‌های حوزه خلیج فارس بارگیری شده و قرار بود […]

همچنین بخوانید: