سالانه ۱۱ هزار تن ماهی در خراسان رضوی تولید می‌شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید طاهرپور اظهار کرد: بیش از ۱۱ هزار تن ماهی خوراکی در واحدهای پرورش ماهی و استخرهای کشاورزی این استان تولید می‌شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: از این میزان، هشت هزار و ۴۰۰ تن ماهیان سردابی و بقیه ماهیان گرمابی و خاویاری است.

وی ادامه داد: هم اکنون هزار و ۶۴۲ واحد پرورشی در بخشهای مختلف تولید شیلات از جمله ماهیان زینتی، ماهیان گرمابی، سردآبی و گیاهان آبزی در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که بخش عمده آنها دارای مجوز هستند.

طاهرپور گفت: سالانه ۱۱ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در استان تکثیر و پرورش می‌یابد که آمار مطلوبی است که این میزان تولید حاصل فعالیت ۹۲ مرکز پرورش ماهیان زینتی است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: سالانه در ۲ مرکز تولید شیلات تعداد ۱۳۵ هزار شاخه گیاهان آبزی نیز تولید می‌شود.

وی اظهار کرد: حساسیت زیاد بخش شیلات موجب می‌شود که این حوزه از شرایط و فضاهای خاص مانند شیوع کرونا، نوسانات اقتصادی و تورم متأثر شود اما خوشبختانه بهره برداران در این زمینه تمام تلاش خود را برای تولید موفق به کار می‌بندند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توسعه و رونق بنادر کوچک در اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی است

چ تیر 8 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس از بوشهر،حسن بیک محمدلو در نشست شورای عالی سازمان بنادر در بوشهر اظهار کرد: بنادر کوچک به واسطه ارتزاق و معیشت مردم مورد توجه ویژه سازمان بنادر است و در حوزه بودجه ریزی تلاش شده رسیدگی به امورات مردم و پرهیز از پروژه‎های […]

همچنین بخوانید: