عملکرد مرکز تحقیقات شیلات ضعیف است/ استفاده از ۴۰ درصد ظرفیت

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر پنج شنبه در نشست مدیران استان گیلان با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در سالن الغدیر استانداری با بیان اینکه افزایش تولید برنج نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است، اظهار کرد: باید با افزایش بهره وری و کاهش قیمت نهایی تولید در این راستا اقدام کرد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه زمانی میزان تولید ابریشم در استان ۵ هزار تن بود اما در دولت قبل حتی توتستان‌های ما را نیز واگذار کردند، افزود: از چین تخم نوغان نامرغوب وارد می‌کنیم که باعث می‌شود صنعت فرش نیز آسیب ببیند لذا احیای توتستان‌ها امری ضروری و مهم است.

وی با تاکید بر زراعت چوب و صیانت از جنگل‌ها، عنوان کرد: بخشی از جنگل‌های ما از بین رفته و باید جایگزین شود و عرصه جنگل نیز باید با توجه به یافته‌های علمی مورد توجه قرار گیرد و طرح‌هایی که موجب حفظ جنگل و افزایش زراعت چوب می‌شود را اجرا کنیم.

عباسی با بیان اینکه مرکز تحقیقات شیلات عملکرد ضعیفی دارد، بیان کرد: تنها ۴۰ درصد ظرفیت شیلات مورد استفاده قرار می‌گیرد و انتظار داریم که استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها در دستور کار قرار گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه اجازه نمی‌دهم زمین زراعی به راحتی تغییر کاربری داده شود، گفت: بخش تحقیقات محصولات کشاورزی باید جدی گرفته شود تا میزان تولید افزایش یابد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آخرین وضعیت دپوی کالای اساسی در گمرک و بنادر

پ تیر 9 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس آن‌طور که معاون گمرک اعلام کرده است از حدود ۴.۳ میلیون تن کالای موجود در گمرک و بنادر، حدود سه میلیون تن در انبارها و مابقی درشناورها قرار دارد. به گزارش مرین‌پرس به نقل از یسنا، فرود عسگری-معاون امور گمرکی گمرک ایران – آخرین وضعیت […]

همچنین بخوانید: