ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای تردد ایمن شناورهای مسافری و تفریحی در بنادر مازندران/ آمادگی کامل بندر نوشهر در پذیرش شناورهای استاندارد/ ارائه تسهیلات از سوی سازمان بنادر به متقاضیان تامین شناور

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تردد ایمن شناورهای استاندارد مسافری و تفریحی در بنادر مازندران، گفت: بندر نوشهر از آمادگی کامل در پذیرش شناورهای مسافربری و تفریحی برخوردار است.

محمدتقی انزان‌پور در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به آمادگی کامل بندر نوشهر در پذیرش و فعالیت شناورهای مسافربری و تفریحی در چارچوب ضوابط و مقررات مصوب ابلاغی سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار داشت: بندر نوشهر از زیرساخت های مناسب دریایی و بندری مانند اسکله، ترمینال مسافری و همچنین اسکله رو-رو مسافری، برخوردار است.

 

وی افزود: از  حدود ۶۰۰۰ کیلومتر طول نوار ساحلی دریای خزر، ۹۰۰ کیلومتر آن ( بر اساس مطالعات ICZM)  متعلق به ایران است و بر اساس همین مطالعات، ۴۸۷ کیلومتر آن در استان مازندران قرار گرفته است.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر بیان کرد: در حال حاضر با وجود تاسیسات و زیرساخت‌های استاندارد موجود در بنادر استان، چنانچه شناورهای دارای وضعیت فنی، ایمنی مناسب و مطابق با الزامات مندرج در دستورالعمل‌های ایمنی شناورهای مسافربری یا تفریحی، توسط بخش غیردولتی واجد شرایط تامین شود، امکان شروع فعالیت شناورهای یاد شده در بنادر فراهم است و در صورت بهره برداری از ماریناهای در دست ساخت از سوی بخش غیردولتی، این امکان وجود دارد که در سایر نقاط غیربندری این فعالیت توسعه پیدا کند.

 

انزان پور خاطرنشان کرد: تغییر الگو و سطح فعالیت‌های تفریحی دریایی از فعالیت قایق‌های تفریحی یا جت اسکی با ظرفیت کمتر از ۱۲ نفر که در مراکز و ایستگاه‌های تفریحی فعلی فعال در طول نوار ساحلی صورت می‌پذیرد، مستلزم ایجاد زیرساخت و تأمین شناور دارای ظرفیت بالای ۱۲ نفر است و اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران با در نظر گرفتن امکان استفاده از تسهیلات کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی در بخش تأمین شناور مناسب، آمادگی بررسی طرح‌های پیشنهادی متقاضیان و معرفی آنان به کمیته مذکور جهت طی مراحل مربوطه را خواهد داشت.

 

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به سیاست‌ها و برنامه‌های استاندار مازندران در راه‌اندازی مسافرت‌های دریایی، گفت: با شروع فعالیت شناور مسافربری با ظرفیت بالای ۱۲ نفر در بنادر یا مراکز دارای زیرساخت و امکانات مناسب، زمینه ایجاد زیرساخت‌ها در طول نوار ساحلی دریای خزر و به ویژه در شهرهای ساحلی استان مازندران فراهم شده و با تعیین مسیرهای ایمن تردد دریایی، رفع موانع و مشکلات موجود در برخی زیرساخت‌های موجود در این استان، توسعه فعالیت‌ها در این بخش سرعت می‌گیرد و آثار آن در اقتصاد دریاپایه کشور و استان مازندران مشهود خواهد بود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

زلزله هیچ خسارتی به زیرساخت های بنادر هرمزگان وارد نکرد/عملیات تخلیه و بارگیری در تمامی بنادر بدون وقفه درحال انجام است

ش تیر 11 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه در پی وقوع زلزله ۶.۱ ریشتری هیچ خسارتی به زیرساخت های بنادر مرکز و غرب هرمزگان وارد نشد و عملیات تخلیه و بارگیری بدون وقفه درحال انجام است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علیرضا محمدی کرجی ران؛ مدیرکل بنادر […]
علیرضا محمدی کرجی ران، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ،زیرساخت های بنادر مرکز و غرب هرمزگان،سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: