تخلیه ۵.۷ میلیون تنی کالای اساسی در بنادر کشور تا پایان خرداد/ اعلام میزان موجودی تفکیکی کالاهای اساسی در بنادر

زمان مطالعه: 3 دقیقه



طی ۳ ماهه نخست سال جاری معادل ۵ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۸۶۱ تن کالای اساسی در بنادر کشور تخلیه شد که به ترتیب سهم بندر امام خمینی(ره)، ‌ شهیدرجایی و امیرآباد از سایر بنادر بیشتر بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور تا پایان خرداد ۱۴۰۱ معادل ۵ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۸۶۱ تن بوده؛ این در حالی است که تخلیه کالاهای اساسی در مدت مشابه سال گذشته معادل ۵ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۴۵ تن بوده است.

میزان تخلیه گندم طی ۳ ماهه سال ۱۴۰۱ معادل ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۴۵۲ تن بوده که نسبت به تخلیه ۶۱۴ هزار و ۵۷۴ تنی در مدت مشابه سال ۱۴۰۰، رشد ۲۶۸ درصدی داشته است.

میزان تخلیه جو تا پایان خرداد سال جاری نیز معادل ۱۸۵ هزار و ۸۰۰ تن بوده و میزان تخلیه این کالا در مدت مشابه سال گذشته، یک میلیون و ۱۰۷ هزار و ۶۹۳ ۸۹۵ تن بوده است.

میزان تخلیه ذرت طی ۳ ماهه سال جاری معادل یک میلیون و ۹۹۰ هزار و ۶۴۲ تن بوده و میزان تخلیه این کالا در مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیون و ۴۴ هزار و۲۱۵ بوده است.

میزان تخلیه سویا طی ۳ ماهه سال ۱۴۰۱ معادل ۸۶۴ هزار و ۲۲۰ تن و تخلیه سویا در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۱۹۷   هزار و ۱۸۹ تن بوده است.

میزان تخلیه برنج تا پایان خرداد سال جاری معادل ۱۳۰ هزار و ۶۶۳ تن بوده که نسبت به تخلیه ۹۱ هزار و ۵۳۰ تنی آن در مدت مشابه سال گذشته، رشدی ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

میزان تخلیه شکر در بنادر کشور طی ۳ ماهه سال ۱۴۰۱ به ۱۱۳ هزار و ۱۵ تن رسیده و این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۲۹۴ هزار و ۳۷۲ تن شکر تخلیه شده بود.

همچنین میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی ۳ ماهه سال ۱۴۰۱ معادل ۲۲۸ هزار و ۶۹ تن بوده و در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ معادل ۵۳۶ هزار و ۴۷۲ تن روغن تخلیه شده بود.

موجودی کالاهای اساسی

موجودی کالاهای اساسی در 13 بندر کشور شامل بنادر امام(ره)، شهیدرجایی، امیرآباد، نوشهر، انزلی، شهیدباهنر، بوشهر، چابهار، خرمشهر، لنگه، آبادان، ‌فریدونکنار و آستارا تا چهارم تیرماه سال ۱۴۰۱ معادل ۳ میلیون و ۸ هزار و ۸۴۸ تن بوده است.

بر این اساس موجودی کالاهای اساسی در مدت یاد شده در بندر امام (ره) معادل ۲ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۳۲ تن، بندر شهیدرجایی ۲۳۴ هزار و ۸۸۹ تن، بندر امیرآباد ۲۲۵ هزار و ۳۲۹ تن، بندر نوشهر ۱۵۹ هزار و ۱۲۸ تن، بندر انزلی ۴۶ هزار و ۶۰۸ تن، بندر شهیدباهنر ۳ هزار و ۵۴۸ تن، بندر بوشهر ۲ هزار و ۱۱۶ تن، بندر چابهار ۵ هزار و ۶۲۰ تن، بندر خرمشهر ۸۲ تن، بندر لنگه ۷۰ تن، بندر فریدونکنار ۲۰ هزار و ۹۴۳ تن و بندر آستارا ۲۲ هزار و ۴۶۳ تن بوده است.

سهم بنادر از تخلیه کالاهای اساسی

سهم بندر امام(ره) از تخلیه کالاهای اساسی طی سه ماهه نخست سال جاری معادل ۳ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۴۴۸ تن، بندر امیرآباد ۴۲۶ هزار و ۶۶۵ تن، بندر انزلی ۱۴۹ هزار و ۱۴۸ تن، بندر بوشهر ۳۳ هزار و ۱۰۵ تن، بندر چابهار ۴۲۵ هزار و ۵۸۷ تن، بندر شهیدرجایی ۷۴۹ هزار و ۹۰۶ تن، بندر فریدون کنار ۱۶ هزار و ۸۷۴ تن، بندر نوشهر ۱۳۰ هزار و ۷۳۰ تن و بندر آستارا ۱۳ هزار و ۹۹ تن بوده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بی توجهی به هشدار ناجیان غریق در آبهای ساحلی محمودآباد قربانی گرفت

ی تیر 12 , 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه رییس هیات نجات غریق و غواصی شهرستان محمودآباد عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار مرین‌پرس گفت: با وجود هشدارهای ناجیان مبنی بر طوفانی بودن دریا یک جوان ۱۸ ساله اهل تهران در ساحل یک و در محدوده ای که تابلو شنا ممنوع نصب شده بود،  […]

همچنین بخوانید: