افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال به مجتمع پرورش میگوی سایه خوش خسارت وارد شده است

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرسول دریایی شامگاه دوشنبه در بازدید از مجتمع پرورش میگوی سایه خوش بندرلنگه افزود: از این میزان، افزون بر هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارات به ابنیه، استخرها و غیره، مجتمع پرورش میگوی سایه خوش در پی زلزله اخیر غرب هرمزگان وارد شده است‌.

وی با اشاره به اینکه پیش از زلزله افزون بر۲ هزار و ۷۰۰ نفر در مجتمع پرورش میگوی سایه خوش بندرلنگه  مشغول فعالیت بودند، بیان داشت: از این تعداد ۹۰۰ نفر به صورت مستقیم با پوشش ۹۰۰ خانوار در این مجتمع  کار می کردند که معیشت، ارتزاق و اشتغال آن‌ها در پی زلزله اخیر با مشکل روبرو شده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان پیش بینی کرد:  از ۵۰۰ استخر آماده برداشت مجتمع پرورش میگوی سایه خوش، قبل از خسارت زلزله امکان برداشت بالغ بر هزار و ۷۵۰ تن میگو وجود داشته است که در پی خسارت وارده تنها حدود ۷۵۰ تن آن قابل برداشت بوده و افزون بر هزار تن محصول این مجتمع به ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان از بین رفته است.

دریایی ادامه داد: همچنین ۳۰۰ استخر ذخیره سازی جدید در این مجتمع نیز با امکان تولید هزار و ۵۰ تن و با ارزش ۱۳۶ میلیارد تومان محصول درپی زلزله اخیر و خسارت های وارده آن نیز از بین رفته است.

وی افزود: در صورت امکان ذخیره سازی در دوره دوم سال جاری نیز امکان تولید دو هزار و ۵۵۵ تن میگوی پرورشی با ارزشی افزون بر ۳۳۰ میلیارد تومان به دلیل خسارات زلزله و نبود امکان ذخیره سازی در دور دوم از بین رفته است.

زلزله های پی درپی بویژه ۶.۱ و۶.۳ریشتری بامداد شنبه – یازدهم تیرماه – در بندر خمیر و بندرلنگه استان هرمزگان رخ داد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اسکله تجاری بندر اروندکنار تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد

د تیر 13 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه احسان عباسپور در گفتگو با مرین‌پرس افزود: با بهره برداری از این اسکله تجاری امکان پهلوگیری شناور‌های تجاری بزرگ و افزایش صادرات کالا از بندر اروندکنار فراهم خواهد شد. وی با بیان اینکه بندر اروندکنار به لحاظ اینکه نزدیک‌ترین بندر کشور به کویت است و بهره […]

همچنین بخوانید: