طرح جدید کشتی باری با پیشرانه بادی در فرانسه

زمان مطالعه: 2 دقیقه



طرح یک کشتی باری با پیشرانه بادی آزمایش های نهایی رو پشت سرگذاشته و تا سال 2024 آماده فعالیت خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از سی ترید مریتایم،  یک طراح فرانسوی برای ساخت کشتی های تجاری با پیشرانه بادی از شرکت Neoliner پیشرفت قابل توجهی در طرح اولیه خود داشته و هم اکنون به دنبال سرمایه گذار و شریک کشتیرانی برای عملیاتی شدن این پروژه است، البته تعدادی از تولیدکنندگان پیشرو در صنعت دریانوردی علاقه خود را برای شرکت در این پروژه ابراز کرده اند.

این شرکت مستقر در نانت که یک قدم به پروژه ای که مدت ها به تعویق افتاده بود، نزدیک تر شده است، در سال 2020 یک مناقصه جدید برگزار کرد که در آن 10 کارخانه کشتی سازی اعلام آمادگی کردند.  

طبق اطلاع رسانی Neoline، این شرکت در این مدت مطالعات فنی بیشتری را با همکاری Chantiers de ، Neopolia، Mauric، و D-Ice انجام داده است. در طرح نهایی ارائه شده این کشتی از دو سیستم بادبان تاشو Solid Sail  بهره می برد. پیشرانه بادی دارای دو بخش شامل  دکل هایی به ارتفاع تقریبی 250 فوت و بازوی انعطاف پذیر 400 متر مربع خواهد بود.

مطالعات نشان می دهد که دکل Solid Sail  با بادبان های غیرمنعطف، عملکردی معادل یا حتی بهتر از بادبان های انعطاف پذیر دارند که در ابتدا برای دکل دوبلکس طراحی شده بودند. عملکرد بهبود یافته به نازکی و کشیدگی عمودی سازه و همچنین کاهش اثر پوششی بادبان ها نسبت داده می شود. علاوه بر این، طول عمر این بادبان ها 25 سال برآورد شده است که هزینه های نگهداری را در مقایسه با بادبان های انعطاف پذیر کاهش می دهد.

مدیر این پروژه در خصوص فعالیت کشتی باری جدید با پیشرانه بادی توضیح داد: این پروژه در حال تطبیق با دنیایی است که به سرعت در حال تغییر است، انتظار می رود که طرح آن در سال 2024 یا 2025 عملیاتی شود.  خط آزمایشی در نظر گرفته شده برای این کشتی  سن‌نزر فرانسه را به سن‌پی‌یر و میکلون و هالیفاکس در کانادا و بالتیمور مریلند متصل می‌کند. این کشتی در درجه اول از نیروی پیشرانه بادی استفاده می کند و به یک موتور دیزلی-الکتریکی نیز مجهز خواهد بود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مشکلی در تامین و واردات کالا‌های اساسی از بنادر کشور نداریم

س تیر 14 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، علیرضا مقدسی در جریان بازدید از گمرک آبادان به خبرنگاران گفت: بیش از سه میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور در انتظار ترخیص است این درحالی است که ده‌ها محموله کالای اساسی در مسیر بنادر کشور هستند. وی از سرعت بخشی در […]

همچنین بخوانید: