طرح یک کشتی باری با پیشرانه بادی آزمایش های نهایی رو پشت سرگذاشته و تا سال 2024 آماده فعالیت خواهد بود.
این شرکت مستقر در نانت که یک قدم به پروژه ای که مدت ها به تعویق افتاده بود، نزدیک تر شده است، در سال 2020 یک مناقصه جدید برگزار کرد که در آن 10 کارخانه کشتی سازی اعلام آمادگی کردند.
طبق اطلاع رسانی Neoline، این شرکت در این مدت مطالعات فنی بیشتری را با همکاری Chantiers de ، Neopolia، Mauric، و D-Ice انجام داده است. در طرح نهایی ارائه شده این کشتی از دو سیستم بادبان تاشو Solid Sail بهره می برد. پیشرانه بادی دارای دو بخش شامل دکل هایی به ارتفاع تقریبی 250 فوت و بازوی انعطاف پذیر 400 متر مربع خواهد بود.
مطالعات نشان می دهد که دکل Solid Sail با بادبان های غیرمنعطف، عملکردی معادل یا حتی بهتر از بادبان های انعطاف پذیر دارند که در ابتدا برای دکل دوبلکس طراحی شده بودند. عملکرد بهبود یافته به نازکی و کشیدگی عمودی سازه و همچنین کاهش اثر پوششی بادبان ها نسبت داده می شود. علاوه بر این، طول عمر این بادبان ها 25 سال برآورد شده است که هزینه های نگهداری را در مقایسه با بادبان های انعطاف پذیر کاهش می دهد.
مدیر این پروژه در خصوص فعالیت کشتی باری جدید با پیشرانه بادی توضیح داد: این پروژه در حال تطبیق با دنیایی است که به سرعت در حال تغییر است، انتظار می رود که طرح آن در سال 2024 یا 2025 عملیاتی شود. خط آزمایشی در نظر گرفته شده برای این کشتی سننزر فرانسه را به سنپییر و میکلون و هالیفاکس در کانادا و بالتیمور مریلند متصل میکند. این کشتی در درجه اول از نیروی پیشرانه بادی استفاده می کند و به یک موتور دیزلی-الکتریکی نیز مجهز خواهد بود.