سومین محموله نفتی ایران وارد سوریه شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

خبرگزاری‌ فرانسه روز دوشنبه چهارم ژوئیه/ ۱۳ تیرماه از ورود کشتی‌های حامل محموله‌های تازه نفتی ایران به یکی از بنادر سوریه خبر داد.

به گزارش «مرین‌پرس» از یورونیوز، خبرگزاری فرانسه در این گزارش به نقل از خبرگزاری تسنیم، آمده است که نفتکش حامل محموله نفتی ایران شنبه شب گذشته در بندر بانیاس واقع در شمال غرب سوریه پلهو گرفته است.

فرانس‌پرس در ادامه با استناد به گزارش تسنیم اعلام کرد که این سومین نفتکش ایرانی است که طی هفته‌های اخیر وارد سوریه می‌شود.

سوریه در گزارش خبرگزاری فرانسه کشوری ویران شده بر اثر بیش از هشت سال جنگ و مناقشه داخلی معرفی شده که تنها ده‌ها میلیارد یورو هزینه برای بخش هیدروکربن به همراه داشته است.

از سوی دیگر شبکه المیادین نیز پیش‌تر از ورود دو نفتکش حامل نفت خام ایران برای سوریه خبر داده و میزان آن را دو میلیون بشکه اعلام کرده بود.

المیادین به نقل از منابع آگاه همچنین اعلام کرده بود که محموله‌های نفتی پس از تخلیه برای تبدیل شدن به فراورده‌های نفتی مورد استفاده در سوریه ‌ تحویل پالایشگاه بانیاس می‌شوند.

فرانس پرس اما نوع محموله نفتی تخلیه شده در بندر بانیاس توسط سومین نفتکش ایرانی را نفت کوره یا مازوت عنوان کرده و یادآور شده است که این محموله‌ها به دنبال گشایش یک خط اعتباری جدید میان دمشق و تهران تحویل سوریه شده است.

خبرگزاری رسمی سوریه، سانا روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور اسناد مربوط به افتتاح «مرحله تازه‌ای» از خط اعتباری میان دمشق و تهران را امضا کرده که شامل تامین انرژی و سایر منابع مورد نیاز سوریه برای جبران کمبود‌های موجود در این کشور می‌شود.

سومین نفتکش ایرانی شنبه شب همزمان با سفر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به سوریه وارد بندر بانیاس شده بود.

وزیر امور خارجه ایران روز شنبه در این با بشار اسد رئیس جمهوری سورسیه و فیصل مقداد همتای سوری خود دیدار و گفتگو کرده بود.

گفتنی است که پارلمان سوریه ژوئیه سال ۲۰۱۵ پس از دو خط اعتباری سال ۲۰۱۳ که به تامین نیازهای نفتی دمشق اختصاص داشت توافق با ایران بر سر گشایش یک خط اعتباری جدید به ارزش یک میلیارد دلار را به تصویب رسانده بود.

سوریه در حالی پذیرای سومین کشتی حامل محموله‌های نفتی ایران طی هفته گذشته بوده که هر دو کشور تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار دارند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تجهیز و راه اندازی مجتمع درمانی در مناطق زلزله زده هرمزگان

س تیر 14 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر، مسئول امداد و عملیات مرکز بهداری جنوب نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: این مجتمع درمانی دارای ۱۱ تختخواب و دو واحد تفکیک شده خواهران و برداران دارد. یوسفی با بیان اینکه ویزیت، تزریقات، سرم درمانی و دارو در این مرکز بصورت رایگان […]

همچنین بخوانید: